استاندار هرمزگان در نشست با کارآفرینان برتر و منتخبین شوراها و دهیاری‌های استان:

حمایت از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در هرمزگان مورد توجه مدیریت استان است

۱۳۹۶/۱۰/۲۸ - ۰۸:۰۱:۱۴
کد خبر: ۶۶۴۲۸۹
حمایت از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در هرمزگان مورد توجه مدیریت استان است
استاندار هرمزگان گفت: حمایت از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در هرمزگان مورد توجه مدیریت عالی استان قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در  هرمزگان، دکتر فریدون همتی در نشست با کارآفرینان برتر و منتخبین شوراها و دهیاری‌های استان هرمزگان با بیان اینکه هرسال فضای جدیدی جهت پشتیبانی از امور روستایی در حال پیگیری است، عنوان کرد: باید روز به روز تلاش کنیم، موانع و مشکلات و کم‌توجهی‌ها رفع و به سمت اصلاح امور برویم.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی در هرمزگان در حال چابک سازی خود هستند تا رویه‌هایی که اقدامات مختلف را قفل کرده‌اند، برطرف شود و سرعت خوبی در کارها داشته باشیم.

استاندار هرمزگان افزود: اگر مردم دولت را در زمینه‌های مختلف همراهی کنند، موفق خواهیم بود و امروز تنها راه ما فراهم کردن فضا برای کارآفرینان است تا به اشتغال برسیم.

همتی با تاکید بر اینکه باید فرآیندهای بروکراسی را کاهش دهیم، تصریح کرد: در هر اداره باید یک قسمت جهت پذیرش سرمایه‌گذاران ایجاد شود و همچنین مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در استان راه اندازی می‌شود تا متقاضیان طرح‌های خود را از طریق اینترنت به آن ارسال و مجوزهای مورد نیاز را دریافت کنند.

وی بیان داشت: افرادی که قصد سرمایه‌گذاری دارند نباید در بروکراسی اداری گرفتار شوند و فراهم کردن شرایط مناسب برای فعالیت کارآفرینان و سرمایه‌گذاران از اجزای حقوق شهروندی محسوب می‌شود که دولت بر رعایت آن تاکید بسیار دارد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: در حوزه روستاها برای نوسازی باغ‌های خرما، لیمو ترش و پرورش دام سبک و سنگین به جهاد کشاورزی ماموریت داده‌ایم طرح آماده کند و اگر فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی نیز روی این موارد کار کنند ما به آنها تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می‌کنیم.

سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور نیز در این نشست خواستار تشکیل سازمان مردم نهاد کارآفرینان حوزه روستایی در هرمزگان شد و اظهار داشت: این تشکل می‌تواند خواسته‌ها و مطالبات کارآفرینان روستایی را به دولت منتقل کند.

وی به مشکلات بروکراسی اداری اشاره کرد و افزود: مطالعات نشان می‌دهد 64 درصد پیشرفت کارها مربوط به بروکراسی اداری است و کشور ما به مشکل بروکراسی اداری مبتلاست.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ادامه داد: 20 درصد پیشرفت کارها به احترام و تکریم ارباب رجوع مرتبط است و تنها 16 درصد آن به پرداخت تسهیلات ارتباط دارد.

رضوی تصریح کرد: در هرکدام از روستاها و مناطق عشایرنشین که طرح اشتغالزایی وجود داشته باشد، تسهیلات با نرخ شش درصد برای اجرای آن طرح‌ها پرداخت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بانک‌ها موظف هستند به طرح‌هایی که معرفی می‌شود در نهایت طی یک ماه پاسخ دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز