بهره‌برداری از بیست و نهمین دفتر پیشخوان ثبت احوال با حضور مسئولان

۱۳۹۶/۱۰/۲۸ - ۰۹:۳۰:۰۷
کد خبر: ۶۶۴۳۱۷
بهره‌برداری از بیست و نهمین دفتر پیشخوان ثبت احوال با حضور مسئولان
بیست و نهمین دفتر پیشخوان ثبت احوال هرمزگان در یکی از پرتراکم‌تریم مناطق شهری بندرعباس با حضور مدیر کل این مجموعه و دیگر مسئولان استانی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مهندس فزراد افشاری‌نژاد در مراسم آغاز به کار این دفتر پیشخوان که با حضور دکتر مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس، سلیمی مدیر کل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان و چند تن از اعضای شورای شهر بندرعباس و مسئولان شهرداری به بهره‌برداری رسید، اظهار داشت: سازمان ثبت احوال با توجه به اصل 44 قانون اساسی مبنی بر خصوصی‌سازی خدمات قابل واگذاری دولتی، در سال‌های اخیر به سمت واگذاری بخش قابل توجهی از خدمات خود به دفاتر پیشخوان حرکت کرده که در این راستا علاوه بر افزایش کیفیت و سرعت، رضایت هر چه بیشتر شهروندان را نیز رقم زده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 29 دفتر پیشخوان ثبت احوال در استان فعال شده است، اضافه کرد: ثبت احوال هرمزگان نه تنها با این رویکرد، کیفیت و سرعت و رضایت مردم را در باب دریافت خدمات ثبت احوال افزایش داده، بلکه موفق به ایجاد 200 فرصت شغلی نیز شده است که این امر در بعد ایجاد اشتغال‌های خرد از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان در ادامه با بیان اینکه در استان به تاسی از سازمان، توجه ویژه‌ای به برون‌سپاری خدمات به بخش خصوصی معطوف است، اضافه کرد: از یک میلیون و 250 هزار نفر واجد شرایط در استان، 700 هزار نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند تاکنون اقدام کرده‌اند که برای 650 هزار نفر از این تعداد کارت صادر شده است.

وی افزود: به دلیل برخی از نارسایی‌ها در مناطق دور افتاده و برخی از روستاها، علی‌رغم وجود ظرفیت‌ها از جمله ایستگاه‌های کارت هوشمند ملی، اما شاهد آن هستیم که مراجعه مردم آنگونه که باید محقق نشده است.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان یادآور شد: در همین راستا رایزنی‌های را با استانداری و نهادهای امدادی از جمله کمیته امداد آغاز کرده‌ایم تا بتوانیم آن بخش از مناطقی که مراجعه برای دریافت کارت ملی در آنها، رویه‌ای کند دارد مورد اصلاح قرار دهیم.

دکتر احمد مرادی نماینده حوزه انتخابیه بندرعباس در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار داشت: اگر خواهان جامعه‌ای پویا و توسعه یافته هستیم‌ باید توجه خود را همزمان معطوف سرمایه‌گذاری خرد و کلان کنیم.

وی گفت: سرمایه‌گذاری خرد همانند دفاتر پیشخوان، نتایج محسوسی در زندگی روزمره مردم دارد و همه باید هم در بعد کلان و هم در بعد خرد، به دولت و نظام کمک کنیم تا شاهد زندگی و رفاه هر چه بیشتر مردم در کشور باشیم.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن تقدیر از مدیر کل و مسئولان ثبت احوال استان، افزود: هر چند که از نظر بهره‌گیری از امور الکترونیکی و برخط از برخی از کشورها در باب ارائه خدمات دولتی عقب‌تر هستیم، اما در سال‌های اخیر نگاه و رویکردی خوبی در این راستا از طرف همه مسئولان حاکم شده که این امر نوید آینده‌ای روشن را می‌دهد.

مرادی اضافه کرد: دولت الکترونیک با اجرای طرح کارت هوشمند ملی به نوعی وارد فاز اجرایی عملیاتی می‌شود و این می‌تواند گامی مهم در ایجاد تحول در مسیر خدمات دولتی و رضایت هر چه بیشتر مردم شود.

وی با بیان اینکه ثبت احوال در استان از سازمان‌های پیشرو در باب بهره‌گیری از خدمات الکترونیک است، گفت: بهره‌گیری از ظرفیت دفاتر پیشخوان و هدایت امور به سمت توسعه زیرساخت‌های الکترونیک و فناورانه، که از طرف ثبت احوال استان به خوبی در حال اجراست، به منزله سرعت‌دهی بیشتر به کار مردم است.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ارائه خدمات سازمان‌ها ضریب امنیت را افزایش و ضریب خطا را کاهش می‌دهد، اظهار داشت: در شهری همانند بندرعباس و به ویژه در حوزه خدمات شهری و شهرداری نیازمند، تکیه بیشتر به امور الکترونیک و برخط هستیم تا از این مسیر هم سفرهای درون شهری را کاهش دهیم و هم چالش‌های متاثر از بروکراسی سنتی را حذف کنیم.

مرادی ادامه داد: واگذاری امور به بخش خصوصی یکی از عقلانی‌ترین و موفق‌ترین راه‌ها برای توسعه و بهبود کیفیت و کمیت خدمات است.

وی گفت: اگر به بخش خصوصی اعتماد شود این بخش به اندازه دو دولت می‌تواند در امور سرمایه‌گذاری و خدمات، به کشور خدمت کند.

محمدعلی سلیمی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان نیز در ادامه ضمن تقدیر از مدیر کل و دیگر مسئولان ثبت احوال و همچنین سرمایه‌گذار دفتر پیشخوان مذکور، اضافه کرد: بخش قابل توجهی از ظرفیت اشتغال در کشور مربوط به بخش‌های خرد است که در صورت توجه می‌تواند تحولی شگرف در حوزه اشتغال و رضایتمندی هر چه بیشتر جامعه رقم بزند.

وی ادامه داد: در صورت نیاز به حمایت از دفاتر پیشخوان برای توسعه در روستاها و مراکز بخش‌ها و شهرستان‌ها، متقاضیان می‌توانند با شرایط ویژه از تسهیلات مرتبط با اشتغال بهره مند گردند چرا که ما در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی توجه ویژه به تقویت حوزه اشتغال خرد داریم.

پرویز سالاری یکی از اعضای شورای شهر بندرعباس نیز در ادامه با بیان اینکه ثبت احوال استان به خوبی از ظرفیت دفاتر پیشخوان برای خدمات رسانی به مردم بهره‌ گرفته است، اضافه کرد: یکی از اتفاقات خوب و محسوس کاهش سفرهای درون شهری است که به کاهش ترافیک و حذف هزینه‌های ایاب و ذهاب و کاهش معظلات زیست‌محیطی کمک می‌کند.

دفتر پیشخوان مذکور، که بیست و نهمین دفتر در نوع خود محسوب می شود، در ضلع جنوبی پارک صفا در مجاور پل رسالت بندرعباس راه‌اندازی و آماده ارائه خدمات مرتبط با کارت هوشمند ملی و سایر خدمات ثبت احوال به مردم است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز