آمادگی برای صادرات مواد معدنی به بنادر قطر

۱۳۹۶/۱۰/۲۸ - ۱۰:۵۲:۱۱
کد خبر: ۶۶۴۳۸۳
آمادگی برای صادرات مواد معدنی به بنادر قطر
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه این بندر را مرکز ثقل تجارت دریایی در ساحل جنوبی خلیج فارس و گزینه ای مناسب برای افزایش تجارت مواد معدنی به مقصد کشور قطر توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در  هرمزگان، "قاسم عسکری نسب" در بازدید نماینده هیأت مشترک سرمایه گذاران ایران و قطر از بندر لنگه ضمن اعلام آمادگی کامل برای ارسال مواد معدنی به کشور قطر از طریق مرز دریایی این بندر گفت: با توجه به سابقه طولانی و تجربه این بندر در زمینه صادرات و واردات کالا بنادر غرب هرمزگان می تواند گذرگاه مناسبی برای ارتباط کشور قطر با اقتصاد دنیا باشد.

وی ضمن اشاره به تخصیص محوطه اختصاصی برای صادرات کالا به قطر از طریق بنادر غرب هرمزگان خاطرنشان کرد: بندر لنگه مرکز ثقل تجارت دریایی در ساحل جنوبی خلیج فارس و گزینه ای مناسب برای سرمایه گذاری و افزایش تجارت مواد معدنی است.

مدیر بنادر و دریانوردی لنگه ابراز امیدواری کرد، توسعه مناسبات تجاری در تمام زمینه ها به ویژه در بخش صادرات مواد معدنی از بندرلنگه به کشور قطر، رونق اقتصادی بیشتر را به همراه خواهد داشت.

عسکری نسب با اشاره به موقعیت استراتژیک این بندر در زمینه صادرات مواد معدنی اظهار داشت: زیرساخت‌های این بندر برای فعالیت‌های صادراتی افزایش یافته و این بندر ظرفیت بالایی برای ارسال مواد معدنی به کشورهای حاشیه خلیج فارس را داراست.

این مقام مسئول اظهار داشت: با انجام پروژه لایروبی این بندر با حجم 400 هزار متر مکعب و 5.5 متر عمق آبخور در تمام نقاط دسترسی حوضچه و افزایش قدرت مانور و پهلوگیری شناورهایی با ظرفیت 5 تا 10 هزار تن، اسکله های بندرلنگه از پتانسیل خوبی برای افزایش همکاری در تمام زمینه ها به خصوص صادرات مواد معدنی بهره مند است.

شایان ذکر است، سرمایه گذاران قطری هدف از سفر خود به بندرلنگه را بررسی وضعیت توانمندی‌های اقتصادی و زیر ساخت های بنادر و دریانوردی لنگه برای فعالیت های تجاری در این بندر مطرح کردند.

مدیر بنادر و دریانوردی لنگه طی نشستی با سرمایه گذاران کشور قطر گفت: ایران بازار بزرگی برای سرمایه گذاری کشورهای همسایه به ویژه قطر است و امیدواریم با ایجاد شرایط مناسب، زمینه فعالیت بیشتر جهت صادرات مواد معدنی را از بندر لنگه فراهم سازیم.

عسکری نسب گفت: خوشبختانه با تعامل و همکاری موجود بین دولت های دو کشور، عزم و اراده جدی برای پیشرفت اهداف اقتصادی مشترک بین ایران و قطر وجود دارد.

 

نظر شما