جلسات آموزشی با هدف توانمندسازی بانوان فرهیخته برگزار می‌شود

۱۳۹۶/۱۰/۲۸ - ۱۱:۱۳:۱۸
کد خبر: ۶۶۴۳۹۹
جلسات آموزشی با هدف توانمندسازی بانوان فرهیخته برگزار می‌شود
مدیر کل تبلیغات اسلامی هرمزگان از برگزاری جلسات آموزشی با هدف توانمندسازی اعضای جمعیت بانوان فرهیخته خبرداد و گفت: تولیدات فرهنگی و فکری فاخر بانوان حمایت می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حجت‌الاسلام شعلی‌اکبر انصاری‌راد مدیر کل تبلیغات اسلامی هرمزگان در نشست کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استانداری در سالن اجتماعات استانداری هرمزگان با اشاره به اهداف راه‌اندازی جمعیت بانوان فرهیخته در عرصه فرهنگ دینی، گفت: حمایت از تولیدات فرهنگی و فکری فاخر بانوان و بهره‌گیری و بهبود توانمندی‌های فرهنگی و تبلیغی بانوان فرهیخته، احیا و بازتولید نگرش ارزشی اسلام، شناسایی، رصد و اولویت‌دهی به نیاز و آسیب‌های فرهنگی دینی بانوان از اهم این اهداف است.

وی در ادامه افزود: زمینه‌سازی جهت هدایت و اثربخشی فعالیت‌های بانوان و تدبیر سیمای حضور اجتماعی بانوان از دیگر اهداف راه‌اندازی جمعیت بانوان فرهیخته در عرصه فرهنگ دینی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: جمعیت بانوان فرهیخته استان با حضور 40 بانوی فرهیخته تشکیل شده که همه آنان دارای کد و پرونده در اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان هستند.

حجت الاسلام انصاری راد در ادامه بیان کرد: جمعیت بانوان فرهیخته همانند دیگر تشکل‌ها و نهادها دارای اساسنامه است و در استان هرمزگان نیز این جمعیت بر اساس اساسنامه مزبور راه‌اندازی شده است.

وی از تشکیل سه کارگروه اعم از کارگروه تخصصی تعمیق باورهای دینی، عفاف و حجاب و تحکیم بنیان خانواده در ذیل جمعیت بانوان فرهیخته خبر داد و افزود: این کارگروه‌ها در سطح استان فعال بوده و جلسات را به‌طور منظم برگزار می‌کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به برگزاری جلسات فصلی جمعیت بانوان فرهیخته استان هر سه ماه یک بار، گفت: همچنین جلسات آموزشی با هدف توانمندسازی اعضای جمعیت بانوان فرهیخته برگزار می‌شود.

حجت الاسلام انصاری‌راد از برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه اعضای جمعیت بانوان فرهیخته، مبلغان و بانوان مرتبط با این جمعیت خبر داد و ابراز داشت: همچنین اعزام مبلغان انجام شده و سایت جمعیت بانوان فرهیخته استان هرمزگان نیز بارگزاری و به بهره‌برداری رسیده است.

وی ضمن تشریح عملکرد جمعیت بانوان فرهیخته استان هرمزگان، اظهار داشت: جمعیت بانوان فرهیخته به‌عنوان یک تشکل فعال می‌تواند تاثیر بسزایی در سطح استان هرمزگان داشته باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: بانوان فرهیخته و فعال در عرصه فرهنگ دینی افرادی هستند که با آگاهی از وضعیت اجتماعی، فرهنگی و دینی منطقه خود، حساس هستند.

وی با تاکید بر اینکه بانوان فرهیخته هرمزگانی باید فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی انجام دهند و تالیفاتی نیز داشته باشند، گفت: این قشر تاثیرگذار از جامعه باید دارای مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی ارشد و سطح سه حوزه باشند که جمعیت بانوان فرهیخته استان همگی دارای این شرایط بوده و درحال حاضر به فعالیت می‌پردازند.

حجت الاسلام انصاری‌راد تاکید کرد: محدوده جغرافیایی فعالیت‌های جمعیت بانوان فرهیخته در سراسر استان هرمزگان است، به گونه ای که از هر شهرستان یک عضو در جمعیت بانوان فرهیخته هرمزگان حضور دارد و محل استقرار دبیرخانه این جمعیت در مرکز استان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر اینکه ماهیت جمعیت بانوان فرهیخته، غیردولتی و کاملا مردمی است بیان داشت: اصل و اساس کاراین جمعیت، تلاش در عرصه فرهنگ دینی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز