مدیرکل شیلات هرمزگان درکارگروه تخصصی تکثیرومولد سازی میگو:

برداشت بالغ بر ١٥هزار تن میگوی پرورشی در سالجاری

۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ۱۲:۰۳:۰۴
کد خبر: ۶۶۵۰۹۲
برداشت بالغ بر ١٥هزار تن میگوی پرورشی در سالجاری
شاخص های تولید میگودر چهارساله اخیر مثبت بوده است صدورهشت هزار هکتار موافقت اصولی پرورش میگو مدیرکل شیلات هرمزگان درکارگروه تخصصی تکثیرومولد سازی میگو با حضور معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران،مدیران کل شیلات استان های میگوپرور،جمعی ازمسولین و بهره برداران شیلاتی به میزبانی شیلات هرمزگان برگزار شد از برداشت بالغ بر ١٥هزار تن میگوی پرورشی در سالجاریخبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در  هرمزگان، سید پرویز محبی در این کارگروه با اشاره به اینکه شاخص های تولید میگودر چهارساله اخیر مثبت بوده است گفت:تولیدمیگوی پرورشی  استان هرمزگان در چهار سال گذشته  حدود سه هزار و 200 تن بوده است در حالیکه  امسال بالغ بر 15هزار تن برداشت میگوی پرورشی را از سطح مزارع استان هرمزگان برداشت شده است.

وی با اشاره به مثبت بودن روند سرمایه گذاری در زمینه تولید میگوی پرورشی گفت: هشت هزار هکتار مزارع در استان در دست تولید است که برای بالغ بر هشت هزار هکتار مزرعه جدید در راستای تولید میگوی پرورشی موافق اصولی صادر شده است که امید است امسال بالغ بر دو هزار هکتار آن وارد مدار تولید استان شود0.

محبی همچنین در این نشست از صدو موافقت اصولی برای هشت واحد مرکز تکثیر میگوی پرورشی خبر داد و افزود:خوشبختانه با پیگیری ها و مساعدت های دولت تمامی سایت های پرورش میگو استان از برق بهره مند شده اند.

مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به اهمیت آبزی پروری در استان هرمزگان گفت:یازده میلیارد تومان اعتبار در بحث زیر ساخت های میگو مصوب گردیده، که از این میزان بالغ بر هفت میلیارد تومان آن در بخش لایروبی مزارع پرورش میگو و تامین برق در سایت های جدید تخصیص داده شده است.

در ادامه این کارگروه معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان بااشاره به ظرفیت های آبزی پروری شیلات هرمزگان گفت:خوشبختانه استان هرمزگان مسیر خوبی و رضایت بخشی را در این حوزه به ویژه در طی چهار سال اخیر طی کرده است.

علی کریمی با بیان اینکه تکثیر و پرورش میگو در استان هرمزگان می تواند با ادامه همین مسیر محور توسعه و اشتغال استان قرار گیرد گفت: تولید بچه میگو و غذای  باکیفیت، ورود سرمایه گذاران به تولید مولدین میگوی اصلاح شده به عنوان  نیاز پیش روی تولید و تکثیر میگو,تامین مولدین با کیفیت و کمیت مناسب و اجرایی شدن بیمه مولد سازی و مراکز تکثیر از  مهمترین مباحث پرورش میگو ارائه شده در این کارگروه خواند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز