امام جمعه بندرعباس:

جایگاه رفیع صنعت دریانوردی برای عموم مردم تبیین شود

۱۳۹۶/۱۱/۰۲ - ۰۷:۵۶:۰۷
کد خبر: ۶۶۵۹۵۰
جایگاه رفیع صنعت دریانوردی برای عموم مردم تبیین شود
نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و امام‌جمعه بندرعباس شهدای دریانورد نفتکش سانچی را "سربازان تن سوخته ولی عصر(ع)" توصیف کرد و گفت: عامه مردم از دریا و دریانوردی شناخت و اطلاع کافی ندارند که باید این جایگاه رفیع برای عموم تبیین شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، "آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی" در مراسم استانی گرامیداشت شهدای دریانورد نفتکش سانچی در مسجد جامع بندرعباس که با حضور باشکوه و گسترده مسئولان، اعضای جامعه دریایی و بندری و همچنین اقشار مختلف مردم برگزار شد، اظهار داشت: امروز دشمن روی اقتصاد دست گذاشته است؛ به گونه ای که از چهار هزار و پانصد اتاق فکر در دنیا، دو هزار و هفتصد اتاق آن در آمریکاست و شبانه روزی در حال فکر و تصمیم گیری برای ضربه زدن به اقتصاد ایران هستند.

وی از دریا و صنعت دریانوردی به عنوان شاهرگ حیاتی اقتصاد کشور یاد کرد و افزود: علیرغم اینکه در جمع متخصصان و دست اندرکاران این صنعت، جایگاه دریا، دریانوردی و صنعت حمل و نقل دریایی کاملا مشخص است اما عامه مردم از دریا و دریانوردی شناخت و اطلاع کافی ندارند که باید این جایگاه رفیع برای عموم تبیین شود.

نعیم آبادی جایگاه تلاشگران در عرصه دریا و دریانوردی را بسیار رفیع دانست و گفت: جان باختن در عرصه دریانوردی نشان دهنده جایگاه بلندمرتبه شهیدان این عرصه است.

وی با بیان اینکه اینچنین حادثه ای غیرقابل تصور و به طور حتم دردناک بود، خاطرنشان کرد: بنده 72 سال سن دارم و در سال های عمرم چنین حوادثی را نشیدم که دریانوردانی هشت روز در محاصره آتش و دود و حرارت و گرما قرار گیرند و در بدترین شرایط ممکن هر لحظه مرگ را در برابر چشمان خود ببینند.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: مقام این عزیزان مقام والایی است؛ آنان سربازان تن سوخته حضرت ولی عصر(عج) هستند.

نعیم آبادی ضمن تشکر از اداره کل بنادر و دریانوردی و سایر دست اندرکاران برگزاری این مراسم یادبود، گفت: جمعیت قابل توجهی در مسجد جامع بندرعباس برای شرکت در این مردم گردهم آمدند؛ این نشان می دهد که مردم ما قدرشناس هستند، آنها می دانند که کجا بروند و چگونه نسبت به انقلاب و نیروهایش قدرشناس باشند.

وی اضافه کرد: حضور گسترده اقشار مختلف مردم در مراسم گرامیداشت شهدای نفتکش سانچی نشان داد که مردم همواره خود را مدیون شهدا می دانند.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و امام‌جمعه بندرعباس با اشاره به آمار 17هزار شهید ترور در کشور، بیان کرد: برای این که بدن های سوخته دریانوردان و شهدا از ما خشنود باشند باید تلاش کنیم تا غده های چرکین از جمله رشوه در نظام اسلامی ما از بین برود؛ مبارزه با رشوه حتی از مبارزه با قاچاق هم مهم تر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز