استاندار هرمزگان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان:

لزوم تسریع در راه اندازی شبکه تامین آب شهرک های صنعتی

۱۳۹۶/۱۱/۰۲ - ۰۸:۱۸:۵۲
کد خبر: ۶۶۵۹۵۸
لزوم تسریع در راه اندازی شبکه تامین آب شهرک های صنعتی
استاندار هرمزگان گفت: در استان هرمزگان هشت واحد تولید تن ماهی و فرآورده های شیلاتی وجود دارد که اکنون پنج واحد فعال هستند و مقرر شد با اختصاص تسهیلات و رفع موانع، همه واحد‌های این صنعت با ظرفیت بالا به تولید بپردازند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر فریدون همتی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان که در شرکت فرآورده های شیلاتی بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: بررسی و مرتفع کردن مشکلات واحدهای تولیدی مانند کارخانجات تن ماهی در استان، علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار، پشتیبان صنعت صیادی استان خواهد بود.

وی با اشاره به مشکلات تامین اجتماعی و مالیاتی کارخانه فرآورده های شیلاتی بندرعباس، افزود: نیاز است ادارات کل تامین اجتماعی و امور مالیاتی همکاری بیشتری را با واحدهای تولیدی داشته باشند.

استاندار هرمزگان نیاز آب واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی را ضروری دانست و بیان داشت: با توجه به ضرورت ایجاد شده، تامین آب شهرک‌های صنعتی شماره یک و دو بندرعباس توسط شرکت آب و فاضلاب استان باید ظرف مدت شش ماه آینده از ایستگاه چهچکور انجام شود.

همتی تصریح کرد: منابع مالی 10 میلیارد تومانی برای تامین آب این شهرک‌ها تصویب شده است و با توجه به انتخاب پیمانکار باید ظرف مدت شش ماه آب مورد نیاز این شهرک‌ها تامین شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: بسته های هدایای دستگاه های اجرایی و شرکت ها و صنایع مستقر در استان هرمزگان باید در راستای حمایت از واحدهای تولیدی استان، شامل تولیدات استان همانند خرما و محصولات خرمایی، تن ماهی و فرآورده های شیلاتی باشد.

استاندار هرمزگان با اشاره به ظرفیت های شرکت فرآورده های شیلاتی بندرعباس، اضافه کرد: این واحد ظرفیت سالانه تولید ۶۰ میلیون قوطی تن ماهی دارد و اشتغال خوبی برای مردم بومی ایجاد کرده است.

همتی گفت: در استان هرمزگان هشت واحد تولید تن ماهی و فرآورده های شیلاتی وجود دارد که اکنون پنج واحد فعال هستند و مقرر شد با اختصاص تسهیلات و رفع موانع، همه واحد‌های این صنعت با ظرفیت بالا به تولید بپردازند.

وی ادامه داد: در خواست صدور مجوز تبدیل ضایعات ماهی به پودر ماهی با توجه به تکنولوژی روز توسط شرکت فرآورده های شیلاتی بندرعباس و با نظارت اداره کل شیلات استان، بلامانع است و اداره کل محیط زیست نسبت به صدور مجوز آن اقدام کند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: همچنین در این نشست مشکل واحد تولید جوجه یک روزه در حاجی آباد نیز بررسی شد و مقرر شد با راه اندازی دوباره این واحد به کاهش هزینه تولید گوشت مرغ در استان کمک شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز در این نشست گفت: شبکه انتقال آب به شهرک‌های شماره یک و دو بندرعباس به طول 10 کیلومتر در سه شیفت کاری در حال ساخت است و تا تابستان سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

خلیل قاسمی افزود: در این جلسه هفتاد میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی و رونق تولید واحد‌های شناورسازی و تولید آجر در استان هرمزگان مصوب شد که بانک‌های عامل باید آن را پرداخت کنند.

در این جلسه به مشکلات کارخانه آرد آسیابان، سیلوی شفیعی حاجی آباد و مرغداری دهشت رسیدگی و تصمیمات لازم برای رفع مشکلات آنان اتخاذ شد.

شرکت فرآورده های شیلاتی بندرعباس قدیمی‌ترین کارخانه تولید تن ماهی در کشور است که با بیش از ۱۸۰ نفر نیرو و ظرفیت سالانه تولید ۶۰ میلیون قوطی تن ماهی و فرآوری هزار و ۲۰۰ تن میگو و آبزیان در شهرک صنعتی شماره دو بندرعباس فعالیت دارد.

این شرکت از ابتدای سال بیش از ۶۰۰ هزار دلار صادرات داشته است که تا پایان سال صادرات این شرکت به یک میلیون دلار می‌رسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز