برگزاری نهمین جشنواره « واژه آب» با حضور ۵۰۰ دانش آموز در شهرستان رودان

۱۳۹۶/۱۱/۰۲ - ۰۹:۵۰:۵۶
کد خبر: ۶۶۶۰۳۱
برگزاری نهمین جشنواره « واژه آب» با حضور ۵۰۰ دانش آموز در شهرستان رودان
به همت آبفای رودان، نهمین جشنواره فراگیری «نخستین واژه آب» با هدف آموزش و ترویج فرهنگ مدیریت مصرف بهینه آب با حضور 500 دانش آموز مقطع ابتدائی از پنج مدرسه شهرستان رودان در سالن پیامبر اعظم(ص) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان معاون امور مشترکین آبفای هرمزگان هدف از برگزاری این جشنواره را یادگیری مفاهیم ، نقش و اهمیت آب در زندگی و آشنایی دانش آموزان با محدودیتهای جدی منابع آبی و  روش های مصرف بهینه بیان کرد.

علی رضایی سردره با اشاره به کاهش منابع آبی استان و بحران آب در کشور، فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در بین خانواده ها را ضروری دانست.

وی حفظ منابع آبی موجود را راهکاری موثر برای برون رفت از مشکل کم آبی دانست و گفت: برای تحقق این مهم علاوه بر همکاری تمام ارگانهای مربوطه، نیازمند همراهی خانواده ها و به ویژه نسل جدید هستیم.

رضایی سردره، برگزاری جشنواره های فراگیری نخستین واژه را از جمله برنامه هایی عنوان کرد که می تواند به درک بیشتر نسل جدید از اهمیت آب و حفظ منابع آبی کمک کند.

امام جمعه شهرستان رودان نیز در این جشنواره تاکید کرد: اگر درست مصرف کنیم، در آینده مشکل کمبود آب نخواهیم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی با بیان اینکه؛ ما بحران مدیریت منابع آبی داریم نه بحران آب، اظهار داشت: متاسفانه در بخش های کشاورزی، صنعتی و خانگی، آب بی رحمانه مصرف می شود که بایستی با نهادینه ساختن فرهنگ صرفه جویی به حفظ آن کمک کنیم.

جشن فراگیری نخستین واژه این بار در شهرستان رودان با حضور امام جمعه ،فرماندار شهرستان رودان ،شهردار و اعضاء شورای شهر رودان و جمعی از مدیران دستگاه های دولتی این شهرستان در سالن همایش پیامبر اعظم(ص) آموزش پرورش رودان برگزار شد.

همچنین در این مراسم ، با اجرای نمایش، راه های صرفه جویی در مصرف آب به دانش آموزان  آموزش داده شد و بسته های آموزشی - فرهنگی و هدایای دیگر به آن ها اهدا شد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز