۸۷ هزار هکتار از مراتع شهرستان حاجی آباد طرح حفاظت مشارکتی اجرا شد

۱۳۹۶/۱۱/۰۲ - ۱۱:۳۵:۴۳
کد خبر: ۶۶۶۱۳۹
۸۷ هزار هکتار از مراتع شهرستان حاجی آباد طرح حفاظت مشارکتی اجرا شد
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان حاجی آباد از اجرای طرح حفاظت مشارکتی در بیش از 87 هزار هکتار از مراتع این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در  هرمزگان ؛ ایوب شکاری گفت: از اوایل سال جاری تاکنون در 682/196159 هکتار از مراتع شهرستان حاجی آباد تفاهم نامه طرح حفاظت مشارکتی با مجریان و بهره برداران قرارداد منعقد شده است که از این میزان 4319/87099 هکتار مربوط به دیماه سال جاری می باشد.

وی افزود: از اثرات مثبت و تاثیرگذار این تفاهم نامه می توان به ایجاد انگیزه و مشارکت مردم در زمینه های منابع طبیعی، جلوگیری از تصرفات و تخلفات در اراضی ملی، حفظ و احیاء مراتع، صرفه جویی در هزینه و نیرو و فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی است.

گشت زنی نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان از گشت زنی 456 اکیپ حفاظتی جهت حفاظت از اراضی ملی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان ؛ رحیمی نیا گفت : در دی ماه سال جاری 456 اکیپ حفاظتی شامل 285 اکیپ خودرویی و 171 اکیپ موتوری و 912 نفر به مدت 7296 ساعت در سطح استان خبر داد.

وی افزود : بیشترین میزان گشت زنی مربوط به شهرستان های بندرلنگه با 1248 ساعت ، بشاگرد با 960 ساعت و رودان با 848 ساعت می باشد .

رحیمی نیا از عموم مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخریب ، تصرف ، تخلف ، آتش سوزی ، قطع درختان ، دام مازاد بر ظرفیت در عرصه های مرتعی شهرستان، موضوع را با شماره تلفن رایگان 1504 اطلاع دهند

با حکم رییس سازمان جنگل ها ،مراتع و آبخیزداری کشور

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان عضو ستاد ملی راهبردی صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی کشور شد.

رییس روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت:مهندس خلیل آقایی معاون وزیر و رییس سازمان جنگل ها ،مراتع و آبخیزداری کشور با صدور حکمی امید ذاکری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان را بعنوان عضو ستاد ملی راهبردی صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی کشور منصوب نمود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان ؛محمد خسروی گفت:در بخشی از این حکم آمده است: در راستای اجرای دستور العمل اجرایی ستاد ملی راهبردی صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی، جنابعالی را بعنوان عضو ستاد ملی و رییس کارگروه راهبردی صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان هرمزگان منصوب می نمایم .

لازم به ذکر است در شهریور ماه سال جاری هفتمین صندوق حمایت از منابع طبیعی کشور با سرمایه بیش از 10 میلیارد ریال با 51 درصد سهام شرکت تعاونی های فراگیر منابع طبیعی و 49 درصد سهام دولت در استان هرمزگان تشکیل شد .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز