در راستای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب ؛

سخنرانی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای هرمزگان در نماز جمعه شهرهشتبندی میناب

۱۳۹۶/۱۱/۱۱ - ۰۹:۴۶:۱۰
کد خبر: ۶۷۰۵۳۸
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای هرمزگان به همراه رییس منابع آب شهرستان میناب و کارشناسان این شرکت به منظورآگاه سازی و اطلاع رسانی فرهنگ مصرف بهینه آب به آحاد مردم در محل برگزاری نماز جمعه شهر هشتبندی حضور یافتند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، مهندس عیدانی قبل از خطبه های نماز جمعه شهر هشتبندی در سخنانی به وضعیت کنونی آب کشور و استان اشاره نمود.

 وی ضمن تشریح برنامه های طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی گفت : با توجه به خشکسالی های دراز مدت و همچنین وضعیت بارندگی بخصوص بارش ها در سال جاری در حال حاضر با وضعیت بحرانی منابع آب مواجه هستیم که می طلبد مردم ما را در گذر از این بحران همراهی و مساعدت نمایند.

معاون حفاظت شرکت آب منطقه ای هرمزگان ادامه داد : به دلیل بحران شدید آب برنامه های مختلفی در سطح ملی و بین المللی تدوین شده ولی از سالهای گذشته تا کنون چرا موضوع کم و بی آبی رفع نشده است و لازمه به ثمر نشستن این برنامه‌ها ترویج درست فرهنگ استفاده بهینه از آب برای اقشار مختلف به ویژه کشاورزان و بهره برداران است.

وی افزود  : کاهش نزولات آسمانی بر کمبود آب های زیرزمینی و خالی شدن سفره های آب زیر زمینی افزوده که با این اوضاع باید فقط فرهنگ سازی و صرفه جویی کنیم و اینکه خود مردم بخصوص کشاورزان باید به این آگاهی برسند که چاه غیر مجاز حفر نگردد و اضافه برداشت از چاه‌های مجاز نداشته باشند .

جمشید عیدانی با اشاره به هدر رفت بالای آب در بخش کشاورزی ، اظهار داشت :  تغییر الگوی کشت و جایگزینی روش های نوین آبیاری در سطح استان و شهرستان لازم و ضروی است.

شایان ذکر است مهندس عیدانی در حاشیه نماز جمعه شهر هشتبندی در بین کشاورزان و بهره برداران حضور یافت و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات این قشر زحمتکش قرار گرفت و برای بررسی و پیگیری آنها قول مساعد داد.

نظر شما