رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در نشست خود با خبرنگاران مطرح کرد:

افتتاح بالغ بر هشت پروژه بااعتباری بالغ بر ۶۷میلیارد تومان در بخش کشاورزی

۱۳۹۶/۱۱/۱۲ - ۰۸:۲۹:۰۵
کد خبر: ۶۷۱۰۲۰
افتتاح بالغ بر هشت پروژه بااعتباری بالغ بر ۶۷میلیارد تومان در بخش کشاورزی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در نشست خبری با حضور مدیر کل شیلات هرمزگان و دیگر مدیران این سازمان برگزار شد از افتتاح بالغ بر هشت پروژه بااعتباری بالغ بر ۶۷میلیارد تومان با اشتغالی بالغ بر ۳۸۰ نفر در ایام الله دهه مبارک فجر توسط این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،علی باقرزاده در نشست خبری ظهر امروز خود باتسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت ایام الله دهه فجر گفت: تولید، اشتغال،بهره وری و  از مهمترین برنامه های این سازمان است که با جدیت در حال پیشبرد است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات خشکسالی و کم آبی در استان هرمزگان گفت رویکرد این سازمان استفاده از روش هایی با مصرف آب کم است که در این بین روش های نوین آبیاری اهمیت های ویژه ای دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان افزایش تولید و ارتقای عملکرد این سازمان را به علت افزایش تولید در واحد سطح بوده که به دلیل استفاده از روش های نوین آبیاری است.

باقرزاده انتقال کاشت و برداشت از فضای باز به فضای بسته  و سیستم های گلخانه ای را از دیگر برنامه های مهم این سازمان خواند.

این مقام مسول ارتقای کاشت کلزا از هزار هکتار به دو هزار و ۳۰۰ هکتار را از اهم اقدامات تولیدی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان خواند و تصریح کرد:امسال سه گلخانه با عتباری بالغ بر ۱۲میلیارد تومان در شهرستان رودان با محصولات دارای جنبه صادرات به بهره برداری است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از باغات ما بافت فرسوده دارد گفت:در این راستا یک طرح در شهرستان شمیل در دست اقدام است.

باقرزاده از افتتاح بالغ بر هشت پروژه بااعتباری  بالغ بر ۶۷میلیارد تومان با اشتغالی بالغ بر ۳۸۰ نفر در ایام الله دهه مبارک فجر توسط این سازمان خبر داد.

تولید بالغ بر ۵۰ درصد لارو میگو مورد نیاز کشور در استان هرمزگان

در ادامه مدیر کل شیلات هرمزگان با بیان اینکه شیلات هرمزگان در سال گذشته و سال جاری با استحصال بالغ بر ۲۴۱ هزار تن رتبه اول را داشته است تصریح کرد: در بحث صید میگو از دریا نیز رشد ۲۲ درصدی را داشته ایم.

سید پرویز محبی افزود :امسال نیز پیش بینی می شود صید یال اسبی ماهیان نیز  صیدد ۳۰هزارتن  شاهد خواهیم بود تصریح کرد: در بخش فانوس ماهیان و سادین ماهیان نیز رشد چشمگیری خواهیم داشتکه انظار می رود در بخش ارزش افزوده این آبزیان نیز اقدامات خوبی انجام شود.

وی در بحث صید لانگ لاین نیز گفت :این شیوه صید ک افزایش کیفیت صید را به دنبال دارد از اهم برنامه های تروجی شیلات هرمزگان است.

محبی با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در حوزه آبزی پروری گفت: خوشبختانه امسال در تولید میگوی پرورشی بالغ بر ۵۰ درصد رشد داشته ایم و از برداشت ۱۰ هزار تن به ۱۵ هزار تن رسیده ایم.

مدیر کل شیلات هرزگان افزایش مکانیزاسون و استفاده بهینه از واحد سطح رشد را از اهم دالایل ارتقای شاخص تولید میگو استان خواند.

وی با بیان اینکه امسال در تولید لارو میگو رکود دار تولید در کشور بوده ایم گفت: امسال بالغ بر ۵۰ درصد لارو مورد نیاز کشور در استان هرمزگان تولید شده است.

محبی با اشاره به کمک های عمرانی خوبی استان به حوزه شیلات گفت: خوشبختانه امسال سایت های میگو برقرسانی مطلوبی داشته اند.

مدیر کل شیلات هرمزگان تولید ۴۰ میلون لارو میگو و رساندن آنها به سایز مناسب و رها سازی به دریا را ازاهم اقدامات شیلات هرمزگان در راستای باز سازی ذخایر آبزیان خواند.

وی با اشاره به تولید چهار هزار و ۵۰۰ تن ماهی در قفس های پرورشی استان گفت تا پایان سال بالغ بر هفت هزار تن تولید ماهی در قفس از این سامانه خواهیم داشت.

محبی استفادا از آب های پشت سدها و ذخایر کشاورزی جهت پرورش آبزیان  را از اهم برنامه های شیلات هرمزگان خواند و  گفت: تولید ماهیان خاویاری در شهرستان حاجی آباد در راستای همین برنامه بوده که موفقیت چشمگیری را به دنبال داشته است.

مدیر کل شیلات هرمزگان  افتتاح هزار هکتار زمین پرورش میگو ،کلنگ زنی بالغ بر هزار هکتار مزرعه میگو، افتتاح چهار مرکز عمل آوری، کلنگ زنی چهار مرکز عملی آوری و بهره براداری جایگاه سوخت صیادی در خور آذین و بهسازی بندرصیادی در شهرستانها را از اهم پروژه های شیلاتن هرمزگان در ایام الله دهه فجر خواند.

در ادامه مدیر کل دامپزشکی استان هرمزگان از عاری بودن مزارع پروش میگو استان هرمزگان از بیماری خبر داد و افزود:افزایش نظارت های دامپزشکی استان هرمزگان  از اهم اقدامات این اداره کل است.

جانباز با بیان اینکه در ۹ماهه اول امسال در کشتار طیور به کل آمار سال گذشته رسیده ایم  گفت این  نشان از افزایش پروش طیور در استان داشته است.

وی همچنین از ویزیت رایگان برای کلیه دامداران در بخش دولتی و خصوصی ،سم پاشی رایگان در مناطق محروم، واکسیناسیون رایگان در مناطق عشایرری و افتتاح یک مرکز درمانی در سطح شهرستان بندرعباس را از اهم اقدامات این اداره کل در ایام الله دهه مبارک فجر خواند.

همچنین در ادامه این نشست مدیر کل منابع طبیعی استان هرمزگان از ورود خیرین به پروژه های استحصال آب خبر داد و گفت: در ایام الله دهه فجر پنج پروژه در همین راستا به بهره برداری می رسد.

 

ذاکری افزود بیش از هفت هزار هکتار از اراضی در راستای سرمایه گذاری تخصیص داده شده است که بیش از پنجاه درصد آن در حوزه شیلات بوده است.

وی افزود با زحمات، تعامل  و پیگیری های صورت گرفته  در استان هرمزگان خوشبختانه امسال بالغ بر هزار هکتار را پیشگیری از تصرف داشته ایم.

این مقام مسول از بیش از سه هزار تن مالچ پاشی در شرق شهرستان جاسک خبر داد و گفت بیش از هشتصد هکتار در دستور کار قرار دارد.

همچنین در این نشست مدیر کل پشتیبانی امور دام استان هرمزگان حمایت از تولید کنندگان با تامین نهاده های دامی و همچنین تنظیم بزار مصرف با تامین فراوردهای پروتئینی با منشا دامی را از اهم اولویت های این اداره کل خواند.

عبدالرضا تقی زاده افزود:  اداره کل پشتیبانی امور دام استان هرمزگان با نیاز سنجی مصرف فراورده های پروتئینی در ایامی که نیاز بازار زیاد است و نرخ ها از تعادل خارج می شود شروع به توزیع و متعادل سازی بازار می کند

وی با بیان اینکه در پایان سال مردم استان در تامین فراوردهای پروتئینی با منشا دامی مشکلی ندارندتصریح کرد: امسال ما در بحث تولید طیور افزایش تولید داشته ایم که مازاد نیاز بازار  توسط این اداره کل خریداری تا در زمان نیاز به بازار عرضه گردد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز