مراکز آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان اعتبار سنجی شد.

۱۳۹۶/۱۱/۱۶ - ۰۸:۱۵:۴۲
کد خبر: ۶۷۲۸۵۷
مراکز آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان اعتبار سنجی شد.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان خبر داد:اعتبار سنجی مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان هرمزگان بر اساس سال 1395 در شهرستانهای بندرعباس (دو مرکز ) بندرلنگه ، جاسک ،قشم ،برادران و خواهران میناب ،پارسیان و حاجی آباد از 11 تا 15 بهمن اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان اسماءکریمی ،مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان گفت: اعتبار سنجی مراکز آموزش فنی و حرفه ای در راستای اجرای ماده 25 قانون برنامه پنجم توسعه انجام می گیرد که سازمان آموزش فنی و حرفه ای را مکلف به رتبه بندی مراکز آموزش دولتی ساخته است. 

اسماء کریمی در خصوص طرح اعتبارسنجی اظهار داشت : این طرح با هدف ارتقاء بخشی و بهبود کیفیت آموزش مراکز فنی و حرفه ای در سه بخش ارزیابی درونی ، بیرونی و فرا ارزیابی اجرا می شود.مرحله ارزیابی درونی برای مراکز شماره یک بندرعباس ،فناوری اطلاعات بندرعباس ،برادران میناب ، خواهران میناب ، جاسک ،رودان،بندرلنگه، ، حاجی آباد، قشم ،پارسیان به طور کامل اجرا شده است ،و مرحله ارزیابی بیرونی مراکز مذکور اکنون نیز تکمیل شده است و مرحله فرا ارزیابی به زودی و تا پایان سال جاری انجام خواهد شد. 
وی افزود:در اعتبار سنجی 4 عامل آموزش ،مدیریت اجرایی ،بهره وری و اماکن پشتیبان مورد بررسی قرار می گیرند و برای این 4 عامل 22 ملاک در قالب 167 سوال از روسای مراکز ،مربیان ، کارآموزان و سایر کارکنان موردپرسش قرار می گیرد.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان تصریح کرد : اعتبارسنجی فرصت مناسبی برای شناسایی نقاط ضعف و قوت مراکز است و مدیران با توجه به تهدیدها و فرصت های پیش رو برنامه ریزی و تصمیم سازی های شایسته تری خواهند داشت که در بحث بررسی عملکردها مورد استفاده قرار می گیرد.
مهندس کریمی در ادامه اضافه کرد:توسعه نیروی انسانی متخصص ،ساماندهی تجهیزات ،روش تدریس ،رضایتمندی مهارت آموختگان ،سنجش مهارت کارآموزان،امکانات شبانه روزی برای کارآموزان ،بهره گیری از اتوماسیون و تعامل با واحدهای پژوهشی ، تشکل های صنفی و صنایع از جمله شاخص های مورد ارزیابی می باشد. وی همچنین اظهار داشت : فعالیت های پژوهشی مربی ،تالیفات و استفاده از وسایل کمک آموزشی برای تدریس نیز در ارزیابی مراکز مورد بررسی قرار می گیرد .
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان  تصریح کرد : رتبه های  اعتبار سنجی عالی ،خوب ،متوسط و ضعیف می باشد.مراکز استان در سال 95 در سطح خوب اعتبارسنجی شده است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز