قائم مقام شیلات ایران تاکید کرد:

بازار شیلات هرمزگان الگویی اجرایی در کشور

۱۳۹۶/۱۱/۲۱ - ۱۱:۴۱:۵۱
کد خبر: ۶۷۵۲۷۳
بازار شیلات هرمزگان الگویی اجرایی در کشور
قائم مقام سازمان شیلات ایران گفت : بازار شیلات هرمزگان به عنوان الگویی در کشور مطرح می‌باشد و نظیر چنین بازارهایی را در کشور راه‌اندازی کرده و دربرنامه راه‌اندازی قرار دارند .

 به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان به نقل از خبرگزاری فارس ،سیف‌الله حقیقی در حاشیه بازدید از بازار گامبرون   شیلات هرمزگان که به مناسبت دهه فجر اقلامش را با تخفیف 22درصدی عرضه می‌کند، با قدردانی از این اقدام ارزنده مدیریت بازار و شیلات هرمزگان، اظهار کرد: بازار گامبرون شیلات هرمزگان الگویی ارزنده می‌باشد که در سایر استان‌ها و به خصوص استان‌های ساحلی هم چنین بازارهایی را باید راه‌اندازی کنیم .

وی افزود: در زنجیره فعالیت‌های شیلاتی بخش انتهایی زنجیره که بازار است و در عرضه و بازار در کشور جای کار زیادی داریم و از طرفی هم مصرف‌کننده آمادگی دارد محصول بهتر را باکیفیت مناسبت‌تر تهیه کند که توسعه چنین بازارهایی باعث افزایش کیفیت می‌شود و منجر به بالارفتن سرانه مصرف ماهی می‌شود .

قائم مقام شیلات ایران تاکید کرد: اقدام شیلات هرمزگان در راه‌اندازی این پروژه، خوب و قابل تقدیر و تحسین است و از مسؤولان محلی در سطح استان هم می‌خواهیم که به اداره کل شیلات کمک کنند تا نظیر چنین فروشگاه‌هایی در سطح شهر و در سایر شهرهای استان توسعه یابد تا مردم دسترسی به آبزیان و سایر محصولات باکیفیت و ارزان‌تر داشته باشند .

حقیقی با بیان اینکه از این طرح بازار شیلات هرمزگان الگو گرفتیم و در سایر شهرهای کشور هم این طرح را اجرا می‌کنیم که به عنوان مثال در شمال کشور و رشت اجرا شده است و با هم‌افزایی در سایر مناطق ساحلی کشور هم نظیر چنین فروشگاه‌هایی دایر می‌کنیم؛ اظهار داشت: راه‌اندازی بازارهای شیلات در استان باعث می‌شود که علاوه بر عرضه آبزیان، سایر اقلام مورد نیاز مردم هم در این فروشگاه‌ها با تخفیفات ویژه عرضه شود که این روش الگوی مناسبی برای توسعه بازار و بالابردن سرانه مصرف آبزیان و ارائه محصول باکیفیت می‌باشد .

وی گفت: در شیلات برنامه‌های بلند و کوتاه مدت برای مناطق استان‌های ساحلی و سایر استان‌ها داریم که اگر نظیر چنین فروشگاه‌هایی را در مراکز استان‌های کشور داشته باشیم و توسعه دهیم و ماهی را تازه به مصرف‌کننده برسانیم، سرانه مصرف‌مان افزایش می یابد و ماهی که غذای سلامتی در دنیا لقب گرفته است را بیشتر می‌توانیم در سفره مردم قرار دهیم .

قائم مقام شیلات ایران با اشاره به لزوم افزایش سرانه مصرف ماهی در کشور گفت : سرانه مصرف‌مان در حال حاضر در کشورمان 10کیلوگرم  و در دنیا 20کیلوگرم است که تا سرانه جهانی فاصله داریم که اجرای چنین طرح هایی در افزایش سرانه مصرف ماهی بسیار اثرگذار خواهد بود

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز