سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری هرمزگان:

دوره آموزشی پدافند کالبدی در هرمزگان برگزار شد

۱۳۹۶/۱۱/۲۸ - ۰۹:۱۵:۳۶
کد خبر: ۶۷۸۱۱۹
دوره آموزشی پدافند کالبدی در هرمزگان برگزار شد
سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری هرمزگان از برگزاری دوره آموزشی پدافند کالبدی در هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در  هرمزگان، رضا پوربابایی عنوان کرد: دوره آموزشی پدافند کالبدی ویژه رابطین پدافند غیرعامل دستگاه های اجرایی، فرمانداری ها، کارشناسان فنی ادارات و شهرداری های مرکزی شهرستان های تابعه استان در محل سالن همایش شرکت برق منطقه ای هرمزگان برگزار شد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین مباحث در حوزه  پدافندغیرعامل، پدافند کالبدی و شهری است که نقش مهمی در مصون سازی جامعه شهری برعهده دارد.

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری هرمزگان افزود: هدف از برگزاری این دوره فرهنگ سازی، آموزش و تربیت سرمایه انسانی در حوزه پدافند کالبدی بود.

پوربابایی خاطرنشان کرد: پیکره کالبدی کشور عبارت است از زیرساخت ها ، شریان های ارتباطی، خطوط انتقال انرژی و ارتباطی (مخابراتی) مراکز حیاتی، حساس و مهم که نیاز است در مراحل مطالعه، طراحی و اجرا، جهت کاهش آسیب پذیری ها  اصول و مقررات پدافند غیرعامل  و مبحث 21 مقررات ملی ساختمان مورد توجه  ویژه قرار گیرد.

همچنین نیما پیشرو مدرس انجمن علمی پدافند غیرعامل ایران که تدریس این دوره را برعهده داشت به توضیح و تشریح پدافندکالبدی پرداخت و مطالبی در خصوص طبقه بندی تاسیسات و زیرساخت ها و تهدیدات نوین در حوزه کالبدی و زیر ساختی و نقش و اهمیت طراحی و معماری  شهری در کاهش آسیب پذیری ها بیان داشت.

 

نظر شما