صابری خبر داد:

میزبانی بندر شهید رجایی از اردوی تیم ملی قایقرانی آب های آرام

۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۰۷:۳۹:۱۰
کد خبر: ۶۷۹۹۸۵
میزبانی بندر شهید رجایی از اردوی تیم ملی قایقرانی آب های آرام
نایب رییس کمیته آب های آرام فدراسیون قایقرانی کشور از برگزاری اردوی تیم ملی آب های آرام در رشته های کایاک و کانو (بانوان زیر 23 سال) برای آمادگی جهت حضور در مسابقات قهرمانی جهان و2018 آسیا در حوضچه بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، "محمود صابری" معاون توسعه مدیریت اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان که مسئولیت نایب رییسی کمیته آب های آرام فدراسیون قایقرانی کشور را نیز بر عهده دارد، در این رابطه اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی علاوه بر پرداختن به وظایف حاکمیتی تعریف شده به عنوان مرجع دریایی کشور، در زمینه ایفای مسئولیت های اجتماعی خود نیز توجه ویژه ای داشته است که از جمله آن حمایت از ورزش های آبی و گردشگری دریایی است.

وی افزود: در راستای تعاملات صورت گرفته بین سازمان بنادر و فدراسیون قایقرانی کشور، بندر شهید رجایی هم اکنون میزبان اردوی تدارکاتی تیم ملی آب های آرام در رشته های کایاک و کانو (بانوان زیر 23 سال) است که برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان و2018آسیا به انجام تمرینات می پردازند.

به گفته صابری، 10 ورزشکار از استان های هرمزگان، تهران، گیلان و کرمانشاه در این اردوی تدارکاتی حضور دارند که سرپرستی تیم را فهیمه قرائی عهده دار است و آرزو پاسلارزاده به عنوان مربی قایقرانی و سحر رضایی به عنوان مربی بدنسازی حضور دارند.

وی تصریح کرد: این اردوی 18 روزه از هفته گذشته در حوضچه بندر شهید رجایی آغاز شده و تا روز 11 اسفندماه سال جاری، ادامه خواهد داشت.

نایب رییس کمیته آب های آرام فدراسیون قایقرانی کشور ابراز امیدواری کرد، در راستای سیاست های تبیین شده توسط وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه حمایت از ورزش های آبی و دریایی، شاهد درخشش این بانوان قایقران در مسابقات جهانی و آسیایی باشیم.

صابری از حمایت های مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان برای پذیرش و فراهم کردن شرایط و امکانات میزبانی بندر شهید رجایی در این رویداد مهم ورزشی تشکر کرد و همکاری ها و تلاش های کمیته ورزش این اداره کل به ویژه هیات قایقرانی آن و هیات قایقرانی استان را در این رابطه قابل تقدیر دانست.

وی  آب های آرام را به عنوان یکی از دو رشته المپیکی خانواده بزرگ قایقرانی برشمرد و گفت: این رشته به دو بخش کانو کانادایی و کایاک تقسیم می شود که این دو از نظر قوانین در مسابقات مشترکند؛ با این توضیح که قایقرانان در مسیری مشخص و با علائم ویژه در مسافت های مختلف 1000، 500 و 200 متری مسابقه می دهند.

نایب رییس کمیته آب های آرام فدراسیون قایقرانی کشور هدف از این ورزش را پارو زدن در مسافت های تعیین شده با بالاترین سرعت ممکن دانست و افزود: قایق کانوکانادایی، شناوری بسیار باریک و بدون سکانی است که ورزشکار در آن زانو زده و تنها به یک سمت پارو می زند. پاروی این رشته یک کفه داشته و در سمت دیگر آن دسته T دارد که قایقران آن را به دست می گیرد.

صابری در پایان گفت: کایاک نیز قایقی باریک است که هدایت آن به وسیله ی سکان انجام می گیرد و قایقران در آن نشسته و با حرکات دست و کمر پارو می زند. پاروی کایاک از هر دو طرف کفه دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز