رئوفی در آئین رونمایی از درب های حرم امامین عسکرین (ع):

افتخار ساخت درب های حرم امامین عسکرین (ع) تا ابد برای مردم هرمزگان خواهد ماند

۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۰۹:۰۸:۳۵
کد خبر: ۶۸۰۰۳۸
افتخار ساخت درب های حرم امامین عسکرین (ع) تا ابد برای مردم هرمزگان خواهد ماند
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندری هرمزگان گفت: افتخار ساخت درب های حرم امامین عسکرین (ع) تا ابد نصیب مردم هرمزگان شده و خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، علی رئوفی در آئین رونمایی از درب های حرم امامین عسکرین (ع) که در امامزاده سید مظفر(ع) برگزار شد، با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) و جان باختن جمعی از هموطنان در سانحه سقوط هواپیما، عنوان کرد: شباهت شهادت حضرت زهرا (س)  با شب قدر در روایت مفصلی از امام صادق (ع)  نقل شده است که آن حضرت  می فرماید: « شهادت مادرم حضرت زهرا همانند شب قدر است و همانطور که شب قدر در سه روایت آمده است شهادت حضرت زهرا (س) نیز در سه روایت ذکر شده است و همچنین مکان دفن حضرت فاطمه (س) در سه مکان ذکر شده است.»

وی افزود: حضرت امام صادق (ع) می فرمایند: کسی قدرِ شب قدر را نمی داند مگر پرودگار عالم. مادرم حضرت زهرا (س) نیز همانند قدر، ناشناخته است.

رئوفی خاطرنشان کرد: مظلومیت حضرت زهرا (س) وامیرالمومنین (ع) زبان زد خاص و عام است و این مظلومیت به تمام فرزندان امیرالمومنین علیه السلام  و حضرت زهرا(س)  به ارث رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به همکاری با ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در چند سال اخیر افزود: این همکاری با مجموعه ستاد بازسازی عتبات عالیات توفیق الهی بوده است.

وی تصریح کرد: حرم امامین عسکرین (ع) در مظلومیت بسیار به سر می برد و کمک برای بازسازی بارگاه این امامین علیه السلام با اجر فراوانی همراه است.

رئوفی با اشاره به ساخت چهار درب حرم امامین عسکرین(ع) با کمک مردم استان، افزود : درب هایی که در استان هرمزگان برای حرم امامین عسکرین (ع) آماده شده است اهدایی  و یادگاری مردم بندرعباس، حاجی آباد و توکهور وهشتبندی است و این درب ها مکانی است که امام زمان (عج) برای زیارت قبر پدر بزرگوارش از آنها عبور می کند و این افتخار تا ابد نصیب مردم هرمزگان شده است .

وی افزود: مردم استان هرمزگان سال هاست که در بازسازی عتبات عالیات شرکت دارند و از دهه 80 تاکنون است به عینه آثار  این مشارکت ها را دیده ام.

رئوفی اظهار داشت : درب ها از محل نذورات مردمی و حلال ترین و طیب ترین درآمد ها که دسترنج مردم  است ساخته شده اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان بیان داشت: این درب ها از چوب ساج است و برروی آنها مراحل مینیاکاری ، طلاکوبی و  قلم کاری صورت پذیرفته است که ساخت آنها  قریب به 18 ماه زمان برده است.

رئوفی بیان داشت: کمک هایی که مردم برای بازسازی عتبات عالیات در شهرهای زیارتی عراق نظیرکربلا، نجف ، سامرا وکاظمین می کنند بسیاری از آنها به کشور بازمی گردد.

وی افزود: بسیاری از استادکاران ، گچ کاران وکارگرانی که در اماکن متبرکه مشغول به فعالیت هستند ایرانی هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان بیان داشت: بسیاری از تجهیزاتی که برای بازسازی عتبات عالیات نظیر سیمان ، میلگرد ،گچ و غیره مورد نیاز است نیز از کارخانه جات داخلی تهیه و به کشور عراق صادر می گردد و به برکت ائمه اطهار برای کشور، هم صادرات ایجاد شده است و برای بسیاری از هموطنان اشتغالزایی شده است، هم فروش محصولات داخلی در کشور عراق را داریم.

وی تصریح کرد: کمک های مردمی برای بازسازی عتبات عالیات برگرفته از اعتقادات مردم است و از لحاظ مادی هر چه در این راه صرف می کنند، باز می گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: از طریق بازسازی عتبات عالیات، هنر و فرهنگ ایرانی به کشور عراق و سایر کشور ها راه پیدا کرده است و اماکن مقدسه مظهر فرهنگ و هنر ایرانی شده اند.

رئوفی با تاکید بر رجوع جوانان به علما برای یافتن پاسخ شبهات، افزود: کسانی که به دنبال ایحاد فاصله  بین مردم  و اهل بیت (ع) هستند از راه شبهه وارد می شوند  و ممکن است این شبهات بر روی برخی جوانان اثر بگذارد و ضروری است وقتی جوانان با شبهه ای روبرو می شوند باید پاسخ آن را از علما بخواهند و قطعا بسیاری از مبانی دینی ما شبهه ایجاد می کنند و این شبهات پاسخ دارد.

وی در پایان گفت : ملت ایران پای  اعتقادات ، دین ، انقلاب و نظام شان  ایستاده اند و خواهند ایستاد و در این راه هزاران شهید داده اند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز