گلخانه‌ها با هدف تولید محصول سالم و کاهش مصرف آب توسعه می‌یابند

۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۰۹:۲۹:۲۲
کد خبر: ۶۸۰۰۴۵
گلخانه‌ها با هدف تولید محصول سالم و کاهش مصرف آب توسعه می‌یابند
میزگرد بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای شهرک‌های گلخانه‌ای/ گلخانه‌ها با هدف تولید محصول سالم و کاهش مصرف آب توسعه می‌یابند میزگرد بررسی فرصت‌ها وتهدیدهای شهرک‌های گلخانه ای و مزایای کشت گلخانه ای در استان هرمزگان به همت خبرگزاری فارس در محل سازمان جهادکشاورزی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، گلخانه‌ها اصل مهم و اقتصادی کشاورزی می‌باشند که در شرایط بحران خشکسالی و از بین رفتن ذخایر آبی در کشور توسعه و ترویج کشت گلخانه‌ای با هدف کاهش مصرف آب، تولید محصول سالم و ایجاد اشتغال نسبت به کشت در فضای باز در اولویت برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌های کلان کشور و استان قرار می‌گیرد.

علی‌اصغر خلیلی با اشاره به ضرورت ایجاد و توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای در هرمزگان اظهار کرد: از آنجایی که هرمزگان قطب تولید سبزی و صیفی کشاورزی کشور می‌باشد ایجاد و توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای با هدف کاهش مصرف آب، ایجاد اشتغال و آماده نمودن زیرساخت‌های لازم برای توسعه کشاورزی دنبال می‌شود.

مدیر روابط‌عمومی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان تاکید کرد: ایجاد سیاست‌های تشویقی و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای توسعه گلخانه‌ها در هرمزگان یکی از اولویت‌های مهم سازمان جهادکشاورزی می‌باشد.وی افزود: شهرک‌های گلخانه‌ای بر توسعه کشت گلخانه‌ای متمرکز بوده و به دلیل بحران بی‌آبی به‌ناچار باید شیوه‌های سنتی کشاورزی به سمت فضای متراکم گلخانه‌ای منتقل شود.

اسحاق مداح با اشاره به فرصت‌ها و تهدیدهای توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای در هرمزگان گفت: کمبود آب، زمین و تامین نیازهای غذایی در زمینه تولید سبزی و صیفی به‌ناچار ما را به سمت توسعه گلخانه‌ها سوق می‌دهد، در سایر کشورهای دنیا که مشکل کمبود آب هم ندارند شهرک‌های گلخانه‌ای بسیار وسیع با هدف صرفه‌جویی در مصرف آب، تولید محصول سالم و با کیفیت در حال گسترش هستند.

کشاورز نمونه هرمزگان افزود: دولت باید با اجرای سیاست‌های تشویقی و فراهم‌نمودن زیرساخت‌های لازم جوانان، علاقه‌مندان و تمام کسانی که آب و زمین دارند را به سمت توسعه، ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای و راه‌اندازی مجتمع‌های گلخانه‌ای تشویق نماید. 

وی گفت: واحدهای ترویج سازمان جهاد، رسانه‌ها و رسانه ملی وظیفه دارند مزایای کشت‌های گلخانه‌ای را در جامعه ترویج نموده تا علاقه‌مندان به این سمت هدایت شوند؛ کشت‌های گلخانه‌ای علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب به ایجاد اشتغال هم منجر می‌شود. 

کشاورز نمونه هرمزگان گفت: از آنجایی که مردم به‌دنبال خرید محصول با کیفیت هستند، حاضرند برای یک محصول سالم و با کیفیت هزینه کنند بنابراین باید کشاورزان و دولت به سوی توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، جلوگیری از هدررفت آب و آلودگی زمین در اثر مصرف بیش از حد کودها و سموم کشاورزی بروند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز