با حضور استاندار هرمزگان؛

توافق نامه همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با پارک علم و فناوری هرمزگان امضا شد

۱۳۹۶/۱۲/۰۸ - ۰۹:۲۶:۳۳
کد خبر: ۶۸۲۴۷۴
توافق نامه همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با پارک علم و فناوری هرمزگان امضا شد
توافق نامه همکاری بین صندوق نوآوری و شکوفایی و پارک علم و فناوری هرمزگان در زمینه توانمندسازی شرکت های دانش بنیان با حضور استاندار هرمزگان امضا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان در این جلسه با اشاره به ظرفیت های موجود در استان هرمزگان، عنوان کرد: شرکت های دانش بنیان در این استان باید گسترش یابند و در زمینه توسعه استان نقش ایفا کنند.

وی با اشاره به توافق نامه همکاری بین پارک علم و فناوری هرمزگان و صندوق نوآوری و شکوفایی کشور، افزود: این توافق نامه به منظور فراهم آوردن زمینه همکاری‌های سازنده جهت توسعه فناوری و نوآوری در کشور و حمایت از شرکت های دانش بنیان هرمزگان و در راستای برنامه راهبردی توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی امضا شده است.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان نیز در این نشست گفت: این توافق نامه در زمینه ارائه خدمات توانمندسازی، مدیریت فناوری و تجاری سازی به شرکت های دانش بنیان در چارچوب تسهیلات و حمایت های پیش بینی شده در شیوه نامه تعیین مصادیق و شیوه هزینه کرد تسهیلات و حمایت های توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی و اصلاحیه های بعدی آن برای مدت یک سال بین پارک علم و فناوری هرمزگان و صندوق نوآوری و شکوفایی امضا شد و قابل تمدید خواهد بود.

به گفته علی فتی این توافق نامه در راستای اهداف توسعه و ارتقای سطح همکاری های صندوق با پارک های علم و فناوری و در جهت ارتقاء توانمندی ها و رقابت پذیری شرکت های دانش بنیان انجام شده است که خدمات توانمندسازی گسترده تر و تخصصی تر با همکاری شرکت‌های مشاوره مدیریت، آموزشی و تجاری‌سازی به شرکت‌های  دانش‌بنیان ارائه می شود.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان بیان داشت: افزایش حجم ارائه خدمات توانمندسازی و تجاری سازی به شرکت های دانش بنیان، توسعه مجموعه های توانمندسازی و تجاری سازی منطقه ای در کشور از دیگر اهداف این توافقنامه است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور نیز در این جلسه با تاکید بر حمایت از شرکت های دانش بنیان، گفت: توسعه این شرکت ها نیازمند همکاری همه جانبه در استان هرمزگان است.

به گفته دکتر بهزاد سلطانی استان هرمزگان ظرفیت بالایی دارد و باید تعداد شرکت های دانش بنیان آن افزایش یابد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 39 شرکت دانش بنیان در هرمزگان وجود دارد و انتظار داریم با حمایت ها و معرفی ظرفیت ها بتوان این میزان را افزایش داد.

سلطانی خاطر نشان کرد: دولت دوازدهم نیز بر حمایت از این شرکت ها تاکید دارد و فرصت مناسبی است که از این موقعیت استفاده برد.

وی ابراز امیدواری کرد که با انعقاد این توافق نامه زمینه حمایت شرکت های دانش بنیان در هرمزگان بیش از پیش شود.

 

نظر شما