تامین ۴۰ درصد نیاز آبی بندرعباس از طریق آبشیرین کن یکصد هزار مترمکعبی

۱۳۹۶/۱۲/۱۳ - ۰۹:۳۷:۰۷
کد خبر: ۶۸۴۴۷۵
تامین ۴۰ درصد نیاز آبی بندرعباس از طریق آبشیرین کن یکصد هزار مترمکعبی
مدیرعامل آبفای هرمزگان در مراسم بازدید ائمه جمعه استان از آبشیرین کن یکصد هزار مترمکعبی بندرعباس، بهره برداری از این پروژه را اتفاقی بزرگ در استان بیان کرد و گفت: با تکمیل این پروژه تا پایان سال 98، 40 درصد نیاز آبی شهر بندرعباس (یک هزار 150 لیتر بر ثانیه) از طریق آب شیرین کن تامین خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان امین قصمی گفت: هم اکنون فاز اول این پروژه با ظرفیت 20 هزار مترمکعب در شبانه روز و با پیشرفت فیزیکی 96 درصد در حال اجراست که تا تابستان 97 به بهره برداری می رسد.

به گفته وی؛ اعتبارهزینه شده فاز اول این پروژه حدود 200 میلیارد تومان بوده و اعتبار کل پروژه با ظرفیت نهایی یکصدهزار متر مکعب معادل 900 میلیارد تومان است.

برداشت از منابع سطحی میناب به حداقل ممکن می رسد  

وی با تصریح براینکه؛ در شرایط فعلی یک قطره آب از چاه های دشت میناب به سمت بندرعباس انتقال نمی یابد، تاکید کرد: با اتمام ظرفیت نهایی این پروژه ، برداشت از سد شمیل و نیان و استقلال میناب جهت تامین آب شرب بندرعباس به حداقل ممکن می رسد.  

وی تاکید کرد: ما در آبفای استان به جد پیگیر این مسئله هستیم به طوری که ظرفیت های جدیدی را تعریف کرده ایم و سهم استان از آب شیرین کن یک میلیون مترمکعبی که قرار است بخشی از آب مورد نیاز صنایع کرمان و یزد را تامین کند،حدود هزار لیتر بر ثانیه  است که با تکمیل آن این میزان به هرمزگان تخصیص می یابد.

قصمی افزود: به یک زمان دو تا سه ساله نیاز داریم تا این منبع جدید را وارد مدار بهره برداری کنیم که با تحقق آن سهم منابع آبی استان از آب شیرین کن ها به 70 درصد خواهد رسید. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز