بارش باران هلالی‌ آبگیر طرح‌هاى جنگلکارى مشارکتى شهرستان بستک را پرآب کرد

۱۳۹۶/۱۲/۱۳ - ۰۹:۴۲:۲۵
کد خبر: ۶۸۴۴۸۱
بارش باران هلالی‌ آبگیر طرح‌هاى جنگلکارى مشارکتى شهرستان بستک را پرآب کرد
سرپرست اداره منابع طبیعى و آبخیزدارى بستک از آبگیرى هلالی در محدوده‌ی طرحهاى جنگل کارى مشارکتى در پی بارندگى‌هاى اخیر در سطح شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ حامد احمدپور گفت: بیش از ٨٠ هکتار از طرحهاى جنگل کارى که با مشارکت مردم در سطح شهرستان و با اجراى هلالى‌هاى آبگیر انجام پذیرفته است در بارندگى‌هاى اخیر آبگیرى و موجب شادابی و سیراب شدن نهال‌های کاشته شده گردید.

وى افزود: جنگلکارى مشارکتى از اواخر سال ١٣٩٤ در سطح شهرستان با هدف احیاء، توسعه و بهره بردارى اصولى از جنگل و حفاظت آب و خاک آغاز و با توجه به استقبال عمومى و سمن‌هاى زیست محیطی با کاشت گونه‌هاى جنگلى و الزاما بومى در سطح شهرستان ادامه دارد

 

استحصال ۲۰۰ هزار متر‌مکعب رواناب توسط سیستم پخش سیلاب دهنگ در بارش‌های زمستانی

 

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بستک گفت: سیستم پخش سیلاب دهنگ در پهنه‌ای بمساحت ۵۶ هکتار واقع در دشت دهنگ در طی بارندگی‌های اخیر به میزان ۲۰۰ هزار متر مکعب آبگیری شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان ؛ حامد احمدپور با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای مناسب و کارامد جهت بهینه‌سازی روانابها استفاده از شبکه‌های پخش سیلاب می‌باشد افزود: علاوه بر مدیریت رواناب و نفوذ آن به سطح آبخوان و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی توسعه‌ی پوشش گیاهی منطقه که غالبا از نوع کنار بوده را در پی دارد.

 

وی اظهار داشت: در محدوده‌ی این طرح سطحی معادل ۳۰ هکتار با احداث تعداد ۸۰۰ هلالی آبگیر در مسیر آبراهه‌های فرعی با گونه‌ی بومی کنار توسط بهره‌بردار محلی جنگلکاری شده که بطور کامل آبگیری و آب مورد نیاز گونه‌های کاشته شده تأمین گردید.

 

 

200 هکتار از اراضی ملی هرمزگان جهت طرح پرورش میگو تفویض اختیار شد

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و ابخیزداری هرمزگان از تفویض اختیار تخصیص اراضی ملی جهت طرح تکثیر و پرورش میگو تا سقف 200 هکتار در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی و ابخیزداری هرمزگان ؛ حامد شکوهی گفت : بمنظور بهبود محیط کسب و کار و در راستای تقویت و توسعه سرمایه گذاری طرح های دریا محور از جمله پروژه پرورش میگو تا سقف 200 هکتار به استان تفویض اختیار گردید.

وی افزود : این مهم در جهت رفع دغدغه های سرمایه گذاران و همچنین تسریع در روند تخصیص اراضی نقش بسزایی دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز