دکتر همتی در آئین افتتاح باغ پرندگان بندرعباس:

مناطق جدید تفریحی و گردشگری در بندرعباس ایجاد شود

۱۳۹۶/۱۲/۱۳ - ۱۰:۲۶:۰۵
کد خبر: ۶۸۴۵۲۶
مناطق جدید تفریحی و گردشگری در بندرعباس ایجاد شود
استاندار هرمزگان گفت: بندرعباس باید در منطقه بدرخشد و نقش شهرداری در این زمینه بسیار مهم است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر فریدون همتی در آئین افتتاح باغ پرندگان بندرعباس با بیان اینکه بعد از یک سال تلاش و کوشش این باغ به بهره برداری رسید، عنوان کرد: هیچ دستگاهی به تنهایی موفق نخواهد بود بلکه نیازمند هم افزایی در پیشبرد امور هستیم و خوشبختانه در اجرای این پروژه دستگاه های مختلف نقش آفرینی کردند.

وی ادامه داد: از نیروهای مسئول نگهداری این باغ می خواهم تا در کار خود نهایت دقت را داشته باشند تا رفاه مردم تامین و آرامش آنها حفظ شود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه شهر بندرعباس با جمعیتی قابل توجه به سمت کلانشهر شدن در حال حرکت است و باید مسائل و مشکلات آن را حل کنیم، افزود: حل مشکل پسماند و پساب فاضلاب این شهر برای ما در اولویت است و آقای رئیس ‌جمهور هم بر حل آن تاکید داشتند.

همتی بیان داشت: طی دو سال باید مشکل فاضلاب شهر بندرعباس حل شود و من این مساله را از شرکت آب و فاضلاب استان می خواهم و فضای سبز شهر نیز باید در کوتاه مدت بهبود یابد.

وی گفت: خورهای شهر بندرعباس وضعیت خوبی ندارند و من از بدو ورود به استان این مساله را مورد نظر داشته ام و این خورها باید برای قایقرانی استفاده شود نه اینکه چنین وضعیتی داشته باشد.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: از مدیرعامل شرکت توزیع برق استان نیز می خواهم که نورپردازی و روشنایی شهر بندرعباس بهبود یابد.

همتی با بیان اینکه بلوار ۲۴ کیلومتری در امتداد ساحل و به سمت شرق شهر بندرعباس ایجاد خواهد شد، خاطرنشان کرد: کاربری این بلوار گردشگری خواهد بود و اجازه تجاوز به حریم دریا در آینده را نخواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه باید مناطق جدید تفریحی و گردشگری در بندرعباس برای مردم ایجاد شود، تصریح کرد: از افراد توانمند برای توسعه سواحل، جزایر و شهرهای ساحلی دعوت به عمل آورده ایم تا سطح استان در این عرصه ها ارتقا یابد و به دنبال این هستیم تا ساختمان های اداری نزدیک ساحل را در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم تا اماکن گردشگری در آن ساخته و شهر زیبا شود.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه بندرعباس باید در منطقه بدرخشد و نقش شهرداری در این زمینه بسیار مهم است، اظهار داشت: بنکداران، بازار میوه و تره‌بار و ترمینال های مسافربری در حال خروج از شهر هستند و چهره شهر بندرعباس بهتر خواهد شد.

همتی از تجهیز حمل و نقل عمومی شهر بندرعباس با خودروهای مناطق آزاد برای بهبود کیفیت رفت و آمد و گردشگری خبر داد و اضافه کرد: باید از ظرفیت افراد توانمند بومی استفاده و مجالی فراهم شود تا آنان در شهر خود سرمایه‌گذاری و شهر را زیباتر کنند.

وی گفت: دولت، بخش خصوصی و مردم سه ضلع پیشرفت شهر هستند و رسانه ها نیز باید تسهیل کننده این موضوع باشند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه ۴۳ درصد شهر بندرعباس بافت فرسوده است و باید اقدامات اساسی در آن صورت گیرد، بیان داشت: اگر اقدامات ما در بافت فرسوده چشمگیر باشد، آقای رئیس‌ جمهور وعده سفر دوباره به هرمزگان را داده اند و امیدوارم سال آینده آقای رئیس جمهور بیایند و اقدامات ما در بافت فرسوده را ببینند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز