طبیعت برای آب ؛

برگزاری همایش روز ملی آب در هرمزگان

۱۳۹۶/۱۲/۱۵ - ۱۲:۴۶:۳۱
کد خبر: ۶۸۵۵۸۱
همایش روز ملی آب در استان با شعار نجات آب ضروت ملی،رسالت جهانی در بندرعباس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری برنا در  هرمزگان ، همایش روز ملی آب با شعار نجات آب ضروت ملی، رسالت جهانی و با هدف مدیریت و مصرف بهینه در بخش های کشاورزی، صنعت و مصارف شهری و خانگی از سوی مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق بازرگانی ایران در بندرعباس برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان در این همایش با اشاره به وضعیت بحرانی منابع آب گفت : با توجه به وقوع بحران آب در کشور و نیاز به یک وفاق و همدلی ملی در جهت مدیریت و عبور از این بحران ، نجات آب یک ضرورت ملی است.

وی افزود : اهمیت موضوع آب در جهان و ایران و لزوم اهتمام کافی به ترمیم منابع آب کشور از نظر مشارکت هرچه بیشتر عموم، فرهنگ‌سازی در مورد این مایه حیات باید در دستورکارجدی دستگاههای اجرایی قرار گیرد.

دکتر هوشنگ ملایی ضمن تشریح وضعیت منابع آب استان در این همایش ، اظهار داشت : ما در استانی هستیم که شرایط آب و هوایی گرم و خشک دارد و دارای 74 دشت که بیشتر آنها در شرایط بحرانی قرار دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان تصریح نمود : میزان بارش در سال جاری 80 درصد نسبت به دراز مدت و سالهای گذشته کاهش داشته است.

دکتر ملایی بیان داشت : کل حجم روان آب های استان هرمزگان با توجه به مساحت حدود 13 میلیارد مترمکعب است که 10 میلیارد متر مکعب از آن در روزهای اول بارش از دسترس خارج می شود.

وی افزود : از مجموع این حدود 3 میلیارد متر مربع که در اختیار منابع آب استان می توان برنامه ریزی کنیم که حدود یک میلیارد آن به سفره های زیرزمینی نفوذ پیدا می کند.

هوشنگ ملایی اظهار داشت : میزان نفوذ آب در دشتهای استان حدود یک میلیارد متر مکعب در سال  می باشد و این در حالی است که تخلیه ما از این منابع 5/1 میلیارد متر مکعب است و این نکته ای است که ما در استان با آن با مشکل مواجه هستیم.

مدیرعامل آب منطقه ای گفت : اگر بتوانیم در روستاها و منطقه هایی که در مسیر رودخانه ها و مسیلها  قرار دارند از طریق سدهای کوچک و طرح های آبخیزداری آب را مهار کنیم در راستای توانمندسازی آنها گام مهمی برداریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز