مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت:

معرفی دین از زاویه هنر سبب حفظ پویایی و جذابیت قرآن می‌شود

۱۳۹۶/۱۲/۱۹ - ۰۸:۱۴:۵۴
کد خبر: ۶۸۶۷۸۲
معرفی دین از زاویه هنر سبب حفظ پویایی و جذابیت قرآن می‌شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: معرفی دین از زاویه هنر سبب حفظ پویایی و جذابیت قرآن می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در  هرمزگان ، علیرضا درویش‌نژاد در مراسم اختتامیه هفته قرآن و عترت استان هرمزگان با اشاره به فلسفه وجودی قرآن کریم اظهار داشت: قرآن برای معرفی زیبایی‌های خلفت و هدایت بشر آمده است، رساندن انسان به آرامش روحی از دیگر فلسفه وجودی قرآن کریم است.

وی افزود: اینکه قرآن را تنها برای رفع بلا در خانه، ماشین، بیمارستان و...، حتی در قبرستان‌ها مورد استفاده قرار بگیرد ظلم و جور در حق قرآن است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان تاکید کرد: باید شأن و جایگاه قرآن را به حدی که پیامبر(ص) رسانده بود ارتقا دهیم.

درویش نژاد بیان داشت: قرآن به عنوان یک منشور الهی باید در زندگی افراد جریان داشته باشد، اما متاسفانه ارزش این کتاب انسان‌ساز در حد تشریفات باقی مانده است.

وی گفت: قرآن کریم مایه آرامش است که انسان را وادار می‌کند که از تمامی انرژی‌های منفی دور شود، انبیا الهی، آرامش روحی را بخشی از هدایت می‌دانستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با تاکید بر اینکه هنر گرایش ایجاد می‌کند، افزود: معرفی دین از زاویه هنر سبب می‌شود که تاریخ مصرفی برای آن قائل نشویم و این مهم عامل حفظ پویایی و جذابیت قرآن است.

درویش نژاد ابراز داشت: باید قرآن و مبانی دینی را از طریق سینما، موسیقی، شعر، و... معرفی و ایجاد جذابیت کرد.

وی با اشاره به وظیفه ذاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پرداختن به مبانی و مفاهیم قرآنی را یکی از این وظایف عنوان کرد و گفت: جشنواره هفته قرآن و عترت با هدف معرفی و شناساندن مبانی قرآن در قالب هنر برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در ادامه، شناسایی ظرفیت‌های هنرمندان، ایجاد فضای معنوی، توجه به استعدادهای قرآنی و بالفعل کردن آنها را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره هفته قرآن و عترت برشمرد.

درویش‌نژاد به استقبال بی‌نظیر هنرمندان در رشته‌های مختلف در جشنواره هفته قرآن و عترت اشاره کرد و افزود: بیش از یک هزار نفر در این جشنواره حضور جدی داشتند و نهصد اثر نیز به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که جای تقدیر دارد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: در سال آتی بتوانیم از تمامی ظرفیت‌های هنر در توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و شناساندن و تبیین مبانی و مفاهیم این کتاب انسان‌ساز بهره ببریم

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز