مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌هرمزگان:

هنرعکاسی در هرمزگان باید به دنبال نگاه نو و استعداد‌های جوان باشد

۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۱۰:۲۷:۵۰
کد خبر: ۶۸۷۲۶۱
هنرعکاسی در هرمزگان باید به دنبال نگاه نو و استعداد‌های جوان باشد
مدیر کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان در حاشیه ششمین جشن عکس هرمزگان عنوان کرد: هرمزگان ظرفیت بالایی در هنر عکاسی دارد که باید در ان به دنبال نگاه‌های نو و استعدادهای جوان بود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان علی رضا درویش نژاد بیان کرد: ما به دنبال اجرای دو هدف نگاه علمی‌به عکس و کشف استعدادهای جوان و نگاه تازه در برگزاری این جشن عکس بودیم که نتیجه ان در زمانهای آینده حاصل می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: عکس هم به لحاظ زیبایی بصری و هم به لحاظ مفهومی‌و معنایی دارای باز غنایی فراوانی است که به عنوان یکی از هنرهای اصلی طرفداران خود را دارد.
این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: عکس به دلیل اینکه یک اتفاق، یک صحنه زیبا و یا یک معنایی را بازگو میکند بسیار تاثیر گذارتر از دیگر هنرها میتواند باشد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌هرمزگان با یاداوری اینکه استعدادی‌های زیادی در استان وجود دارد که هنوز ناشناخته مانده اند گفت: بسیاری از جوانان و یا افرادی که فضایی برای ارائه آثار خود ندارد همچنان ناشناخته مانده اند که برگزاری این گونه جشن‌ها میتواند به شناخت بهتر این استعدادها کمک کند.
درویش نژاد در ادامه افزود: استعدادهای جوان میتوانند با استفاده از تجربه پیشکسوتان هنر عکاسی در استان و آموزش‌های لازم از طریق انجمن عکاسان این هنر را در خودشان تقویت و آثار جدید با نگاه‌های نو خلق کنند.
وی با اشاره به اینکه داوری برگزاری جشنواره‌های عکاسی میتواند مسیر پیشرفت را برای بسیاری از هنرمندان هموارتر کند اذعان داشت: بسیاری از عکاسانی هم که در این حرفه مشغولند میتوانند با شرکت در این جشنواره‌ها خود را محک بزنند و نقاط قوت و ضعف خود را بیابند.
این مقام مسئول در بخش دیگی از صحبت‌های خود توضیح داد: با نگاهی به نمایشگاه و گفتگویی که با برخی از عکاسان این جشن داشتم به جرات میتوان گفت که عکسها از پختگی و عمق خوبی برخوردار بودند بسیاری از عکاسانی را که از گذشته می‌شناختم با اثار بسیار قابل قبولی در این دوره حضور یاقته بودند، انتخاب سوژه و حتی رنگ‌ها بسیار با دقت و ظرافت انتخاب شده بود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌هرمزگان در پایان عنوان کرد: آنچه از برایند این نمایشگاه بدست می‌آیند رشد و ارتقا کیفیت هنر عکاسی در استان است که میتواند هنرمندان عکاس هرمزگانی را در کشور و یا عرصه بین المللی مطرح کند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز