پیام استاندار هرمزگان به مناسبت روز بزرگداشت شهدا

۱۳۹۶/۱۲/۲۳ - ۰۸:۴۰:۳۷
کد خبر: ۶۸۸۵۵۴
پیام استاندار هرمزگان به مناسبت روز بزرگداشت شهدا
استاندار هرمزگان با صدور پیامی فرارسیدن 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید و ایثارگران را گرامیداشت.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان در این پیام آورده است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاءُ عند ربهم یرزقون (169 آ ل عمران)

و گمان مبر آنان که در راه خدا کشته شده اند، مردگانی هستند، بلکه آنان زنده و در بارگاه پروردگارشان بهره مندند.

شهادت راهی برای رسیدن به سرچشمه نور و نزدیک شدن به هستی مطلق است و شهدا انسان های پاک، شجاع و فداکاری هستند که تمام هستی خود را در راه وصال محبوب یعنی خداوند متعال در زیباترین شکل ممکن فدا می کنند.

جریان شهادت از صدر اسلام تاکنون همواره تداوم داشته و دلیرمردان و شیرزنانی بوده اند که آگاهانه در مسیر شهادت گام برداشته اند تا دین خدا پابرجا بماند و خود نیز عاشقانه به دیدار پروردگار عالم رفته اند.

پیامبر بزرگوار اسلام(ص) راه شهادت را به همگان آموخت و ائمه بزرگوار(ع) نیز این مسیر را پیمودند و سیره آنان به الگوهایی جاودانه برای عاشقان راه شهادت تبدیل شد و در این میان نهضت عاشورای امام حسین(ع) واقعه ای بی نظیر از جان دادن و جاودانه شدن در مسیر برقراری عدالت و ماندگاری دین الهی است.

انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل در سال 57 بار دیگر پویایی و زنده بودن جریان ایثار و شهادت را به جهانیان نشان داد و آحاد و اقشار مختلف ملت ایران در راه برپایی حکومت اسلامی با نثار خون خود موجب سرنگونی رژیم طاغوت شدند.

با برپایی نظام جمهوری اسلامی ایران، جریان شهادت و ایثارگری به نقاط مختلف صادر و ترویج یافت و در دوران هشت ساله دفاع مقدس نیز شاهد بودیم که چگونه ملت ایران از پیر و جوان و زن و مرد در راه دفاع از وطن و دین راه شهادت را پیمودند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی کاسته شود.

بی گمان همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده اند زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و 22 اسفند ماه که به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد شهید و ایثارگران به فرمان حضرت امام خمینی(ره) به عنوان روز بزرگداشت شهدا مزین شده است از بهترین ایام برای برگزاری برنامه هایی در راستای زنده نگه داشتن یاد شهداست و چنین برنامه هایی باید در طول سال نیز تداوم داشته باشد.

اینجانب ضمن تبریک این روز، از ایثار و رشادت تمامی شهیدان، جانبازان و ایثارگران و همچنین خانواده های معظم شهدا و ایثارگران که امنیت و آرامش ایران اسلامی مرهون فداکاری آنان است، تجلیل و قدردانی می کنم.

 

فریدون همتی

استاندار هرمزگان

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز