معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان:

از همه ظرفیت ها برای رفع مشکلات خانواده های شهدا و ایثارگران استفاده شود

۱۳۹۶/۱۲/۲۳ - ۰۹:۵۰:۵۴
کد خبر: ۶۸۸۶۰۴
از همه ظرفیت ها برای رفع مشکلات خانواده های شهدا و ایثارگران استفاده شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: امنیت امروز نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون جانفشانی های شهدا و ایثارگران و صبر و ایثار خانواده های آنان می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، علی رئوفی در نشست با مدیران و کارکنان اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان که به مناسبت 22 اسفندماه روز بزرگداشت شهدا برگزار شد، عنوان کرد: شهدای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مجموع شهدای انقلاب اسلامی ، شهدا قبل از پیروزی انقلاب ، شهدای ترور ، شهدای  جنگ تحمیلی ، شهدای محراب و شهدای مدافع حرم  تشکیل می دهند که امنیت و آبادانی امروز کشور مرهون جانفشانی ها آنان می باشد.

وی  تصریح کرد: الگوی شهدای ایران اسلامی ،حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام می باشد و همه به او در این راه مقدس اقتدا نمودند.

رئوفی خاطرنشان کرد: الگوی وفاداری شهدا حضرت ابوالفضل (ع) و الگوی پیام آور شهدا امام سجاد علیه السلام ، امام باقر علیه السلام و حضرت زینب (س) می باشند.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: عشق به شهادت در رزمندگان ایرانی به صورت فرهنگ  نهادینه بوده  و نمونه بارز آن شب های عملیات و کارهای بزرگی که تخریب چی ها  انجام می دادند و داوطلبانه روی مین قرار می گرفتند تا معبرها باز شود  و این کار شهدا را در هیچ قاموسی نمی توان تعریف نمود که انسان از بالاترین هدیه الهی که جان و حیاتش می باشد بگذرد و این امر محقق نمی شود مگر با اعتقاد و ایمان راسخی که آنان  برای رسیدن  به وصول حق داشتند.

وی با اشاره به بیانات حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری درخصوص حفظ یاد و خاطره شهدا و تکریم خانواده آنها، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرمایند رسیدگی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران کمتر از خود شهادت نمی باشد.

رئوفی بیان داشت: حفظ یاد و خاطره شهدا بسیار مهم است و راه شهدا نباید به فراموشی سپرده شود و رهبر معظم انقلاب در این زمینه می فرمایند تلاش برای زنده  نگه داشتن  خون شهدا کمتر از خود شهادت نیست و امام سجاد علیه السلام الگوی تمام و کمال زنده نگه داشتن یاد و خاطره  شهدا است.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره بر اهمیت رسیدگی به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران استان، افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران  استان به صورت ویژه این امر را در دستور کار خود قرار دهند و این امر مطالبه مهم مسئولین نظام و  دکتر همتی استاندار هرمزگان از مدیران استان می باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان تصریح کرد: خانواده های معظم شهدا و ایثارگران انتظارات بالایی از مدیران ندارند ولی به مشکلاتی که این خانواده ها دارند  مدیران باید رسیدگی کنند و بنیاد شهید در یک برنامه ریزی مدون با همراهی مدیران کل دستگاه های اجرایی و مدیران شهرستانی مسئول رسیدگی و پیگیری مشکلات باشند.

رئوفی اظهار داشت: امنیت ملی ایران اسلامی مدیون جانفشانی های شهدا و خانواده های معظم آنها می باشد و اگر نگاهی به وضعیت کشور های اطراف خود نظیر سوریه ، عراق ، یمن ، افغانستان و سایر کشور بیاندازیم به عظمت کار شهدا بیش از پیش پی خواهیم برد.

وی تصریح کرد: حضرت علی علیه  السلام امام اول شیعیان الگوی تمام و کمال تکریم و بزرگداشت خانواده های معظم شهدا هستند و مسئولان باید با الگو گیری از سیره آن حضرت به مشکلات خانواده های معظم شهدا و ایثارگران رسیدگی کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: بسیاری از مشکلاتی که خانواده های معظم شهدا و ایثارگران استان دارند نیازمند پیگیری جدی و مستمر است و در این راه باید از ظرفیت همه دستگاه های اجرایی استان بهره برد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز