برنامه ایراپن موضوع آخرین شورای سلامت بشاگرد در سال ۹۶

۱۳۹۶/۱۲/۲۳ - ۱۰:۳۶:۲۸
کد خبر: ۶۸۸۶۳۷
دکتر عباس علیمراد، مدیر شبکه و رئیس مرکز بهداشت شهرستان بشاگرد گفت بیماریهای مزمن و غیرواگیر اصلی ترین عوامل مرگ و میر و ناتوانی در دنیای امروز به شمار می روند. بیماری های غیر واگیر به مجموعه ای از بیماریها اطلاق می شود که اساسا توسط یک عفونت حاد ایجاد نمی شوند بلکه اثرات مرتبط با سلامت آنها در دراز مدت بوده و عمدتاً نیاز به درمان و مراقبت طولانی مدت دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان علیمراد اضافه کرد: از عمده این بیماریها می توان به انواع سرطان ها، بیماری های قلبی و عروقی، دیابت و بیماریهای مزمن دستگاه تنفسی اشاره کرد؛ همچنین گفت: بسیاری از بیماری های غیر واگیر می توانند با کنترل عوامل خطر همچون مصرف دخانیات، مصرف الکل، عدم فعالیت جسمی کافی و رژیم غذایی نامناسب پیشگیری و کنترل شوند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بشاگرد افزود: شیوع و بروز چشم گیر بیماری های غیر واگیر خصوصاً در دهه های اخیر سبب بروز نگرانی هایی در سیستم سلامت کشورهای جهان و دست اندرکاران نظام سلامت در دنیا شده است. همچنین برآورد می شود که بیماری های غیرواگیر سالیانه سبب 35 میلیون مرگ در دنیا می شود که چیزی حدود 60 در صد از کل مرگ های جهان را شامل می شود که این امر نیاز توجه بیش از پیش به  مقوله بیماریهای غیر واگیر را دوچندان می کند.

 

علیمراد در پایان گفت: نظر به اهمیت موضوع، وزارت بهداشت اقدام به تشکیل کمیته پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر و عوامل خطر مرتبط نموده است تا به اهداف تعیین شده در افق 1404 برسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز