برگ زرینی دیگر از خدمات اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

بهره برداری از سه فروند اسکله شناور گردشگری در جزیره قشم با حضور وزیر راه و شهرسازی

۱۳۹۶/۱۲/۲۵ - ۱۱:۵۰:۱۰
کد خبر: ۶۸۹۲۸۴
بهره برداری از سه فروند اسکله شناور گردشگری در جزیره قشم با حضور وزیر  راه و شهرسازی
سه فروند اسکله گردشگری دریایی در روستاهای ساحلی کندالو و شیب دراز و همچنین بندرگاه جزیره هنگام با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر بصورت رسمی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی و با هدف ارتقای سطح ایمنی سفرها و گردشگری دریایی، هشت اسکله فلزی شناور(پانتون) به ارزش 52 میلیارد ریال در مبادی گردشگری شهرستان های قشم نصب و بهره برداری می شود.

 تاکنون نصب سه فروند از آنها در جزیره هنگام و روستاهای ساحلی کندآلو و شیب دراز قشم به پایان رسیده و امروز جمعه 25 اسفندماه جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی و مقامات ارشد سازمان بنادر و دریانوردی به صورت رسمی آغاز شد.

همچنین بندرگاه چند منظوره سوزای قشم به طول 640 متر، مساحت 11.3 هکتار با اعتباری بالغ بر 210 میلیارد ریال با حضور وزیر راه وشهرسازی، مقامات ارشد سازمانی و مسئولان استانی و محلی به بهره برداری رسید.

نصب سه فروند اسکله شناور دیگر در روستاهای واقع شده در میان جنگل حرا شامل بندر تاریخی لافت، گورزین و سهیلی جزیره قشم تا پایان سال جاری، به اتمام خواهد رسید.

هفتمین اسکله شناور هم با هدف خدمت‌ رسانی مناسب به گردشگران جزیره عجایب هفتگانه خلیج فارس اوایل سال 97 در جنگل حرای روستای ساحلی طبل نصب خواهد شد.

هشتمین اسکله شناور گردشگری در بندرگاه خور بین المللی آذینی شهرستان سیریک (واقع در سواحل مکران) تا پایان فصل بهار سال آینده نصب خواهد شد.

 برای ساخت و نصب این هشت اسکله گردشگری بالغ بر 52 میلیارد ریال از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی هزینه شده است.

طول هر کدام از این اسکله های شناور، 20 متر و عرض آن 5 متر، ارتفاع آنها 150 سانتیمتر با آبخور 30سانتیمتر و ارتفاع آزاد 120 سانتیمتری است که قادر به پهلوگیری همزمان سه شناور تفریحی و مسافری هستند.

 طول پل دسترسی(رمپ) این اسکله ها 20 متر با عرض 160 سانتیمتر و ارتفاع 130 سانتیمتر است.

 بدنه این اسکله های شناور با تکیه بر دانش متخصصان بومی و توانمندی مهندسان ایرانی از جنس فولاد دریایی درجه A تحت کلاس یک موسسه رده بندی معتبر ایرانی ساخته شده است.

طول و عرض فندانسیون این سازه های دریایی سه متر و ارتفاع آن از سطح مد آب هم 150 سانتیمتر است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز