استاندار هرمزگان در گردهمایی روسای آموزش و پرورش سراسر استان:

نیروی انسانی موجود درآموزش و پرورش به خوبی به کار گرفته شود/هرمزگان در شاخص قبولی دانش آموزان در ورود به دانشگاه ها باید پیشرفت کند

۱۳۹۶/۱۲/۲۷ - ۰۶:۱۰:۱۴
کد خبر: ۶۸۹۷۵۷
نیروی انسانی موجود درآموزش و پرورش به خوبی به کار گرفته شود/هرمزگان در شاخص قبولی دانش آموزان در ورود به دانشگاه ها باید پیشرفت کند
استاندار هرمزگان آموزش و پرورش را معدن غنی و بزرگی از نیروی انسانی دانست و بیان داشت: بزرگترین معدن فکر و اندیشه و علم در آموزش و پرورش قرار دارد و ثروت عظیم نیروی انسانی موجود درآموزش و پرورش باید به خوبی به کار گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر فریدون همتی در گردهمایی روسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق سراسر استان هرمزگان با بیان اینکه جایگاه آموزش و پرورش متفاوت و مهمتر از جایگاه سایر دستگاه هاست، عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحولات چشمگیری در آموزش و پرورش رخ داد اما باید تلاش بیشتری کنیم تا شرایط این مجموعه بهبود یابد.

وی ادامه داد: سرمایه اصلی آینده کشور در آموزش و پرورش شکل می گیرد که نشان می دهد جایگاه آموزش و پرورش بسیار مهم و حساس است و اگر کشوری نیروی انسانی فرهیخته و ماهر و مسئولیت پذیر و مسئولیت شناس نداشته باشد، دچار مشکل خواهد شد که تربیت این نیروی انسانی بر عهده آموزش و پرورش است.

استاندار هرمزگان افزود: اگر آموزش و پرورش نسل علاقه مند به کسب علم و دانش و خلاق و نوآور تربیت کند این نسل در دانشگاه ها شکوفاتر خواهد شد و نسلی توانمند و اهل دانش خواهیم داشت که با حضور آنها جامعه تحول خواهد یافت.

همتی با بیان اینکه نیروی انسانی به سایر امکانات و منابع معنی و روح می بخشد، تصریح کرد: باید نیروهایی تربیت شوند که بتوانند از همه منابع خوب بهره بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه جامعه و همه دستگاه ها باید به اهمیت جایگاه آموزش و پرورش واقف باشند، اظهار داشت: جایگاه معلم بسیار رفیع و مهم است و نقش تربیت و هدایت را بر عهده دارد.

استاندار هرمزگان آموزش و پرورش را معدن غنی و بزرگی از نیروی انسانی دانست و بیان داشت:  بزرگترین معدن فکر و اندیشه و علم در آموزش و پرورش قرار دارد و ثروت عظیم نیروی انسانی موجود درآموزش و پرورش باید به خوبی به کار گرفته شود.

همتی با تاکید بر اینکه باید استعدادهای درونی هرمزگان خوب پرورش یابند تا آینده کشور و این استان را بسازند، خاطرنشان کرد: میزان قبولی دانش آموزان در ورود به دانشگاه ها شاخص بسیار مهمی است که هرمزگان در رتبه نوزدهم این شاخص قرار دارد و باید تلاش کنیم باز هم جایگاه استان بهبود یابد.

وی گفت: برای کنکور سال آینده برنامه های ویژه ای برای دانش آموزان پیش دانشگاهی استان خواهیم داشت تا وضعیت قبولی دانش آموزان هرمزگانی بهتر شود و نیاز است اردوهای علمی با حضور بهترین معلمان برای دانش آموزان کنکوری هرمزگان برگزار شود تا تفاوت را در نتیجه کار دانش آموزان و قبولی آنها در کنکور شاهد باشیم.

استاندار هرمزگان خواستار تربیت دانش آموزان پژوهشگر شد و اضافه کرد: باید به دانش بیاموزیم که کارهای تحقیق و پژوهشی انجام دهند.

همتی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت به استان هرمزگان دغدغه های موجود در حوزه آموزش و پرورش استان مطرح و منتقل شد، عنوان کرد: در مجموعه مصوبات این سفر بالغ بر 91 میلیارد تومان در حوزه ساخت مدارس، نوسازی کلاس های درس و تجهیز آموزشگاه ها و پژوهشگاه های استان مصوب شد و 15 میلیارد تومان نیز برای تجهیز هنرستان ها و مدارس شبانه روزی در هرمزگان به تصویب رسید.

وی یادآور شد: در بخش آموزش و پروش استثنایی نیز کمک های ویژه ای در استان خواهیم داشت.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز