استاندار هرمزگان :

جشنواره سور و سرنا یک کار فرهنگی فاخر و ماندگار است

۱۳۹۶/۱۲/۲۷ - ۰۶:۱۳:۴۶
کد خبر: ۶۸۹۷۵۹
جشنواره سور و سرنا یک کار فرهنگی فاخر و ماندگار است
فریدون همتی استاندار هرمزگان در آئین آغاز به کار چهارمین جشنواره سور، سُرنا و زندگی در شهر تیرور میناب با بیان این که این جشنواره یک کار فرهنگی فاخر و ماندگار است، گفت: شهرستان میناب از جمله مناطقی است که سرزمینی و سکونت گاه های قدیمی کشور است که بخشی از تاریخ ایران را باید در آن جستجو کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در  هرمزگان ، فریدون همتی از مردم میناب به عنوان مردمی تلاشگر، سخت کوش و پرکار نام برد و اظهار داشت: مینابی ها در طول تاریخ پاسداران غیوری برای مرزهای آبی و خلیج فارس بوده اند.

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر این مطلب که نام میناب برای ایران و ایرانیان نامی آشنا است، گفت: مینابی ها مردمی با اصالت هستند که قدمت آئین های آنها ریشه ای دیرینه دارد.

همتی لزوم آشنایی با تمدن کهن میناب را مستلزم مطالعه تاریخ دانست و افزود:اگر در زندگی مردم میناب تاملی شود به خوبی در می یابیم که همه عناصر فرهنگی و هنری و همگرایی و وحدت در آن جاری و ساری است.

وی افزود :شهرستان میناب منطقه ای سرشار از فرصت ها است که با بسیاری از تولیدات به ویژه در بخش کشاورزی برای کشور یک بال محسوب می شود.

استاندار هرمزگان همچنین به نقش مردم میناب در انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت:میناب در حوزه های مختلف نیروهای ارزشمندی را تربیت کرده که بسیاری از آنها در سازندگی نظام نقش موثری داشته و دارند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز