تقدیر مدیر بنادر و دریانوردی لنگه از تنها دریانورد بازمانده از جنگ جهانی دوم

۱۳۹۶/۱۲/۲۷ - ۰۷:۵۵:۵۴
کد خبر: ۶۸۹۷۷۴
تقدیر مدیر بنادر و دریانوردی لنگه از تنها دریانورد بازمانده از جنگ جهانی دوم
در راستای ایفای مسیولیت های اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی، مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه با حضور در منزل "موسی غلامپور"، از دریانورد 89 ساله ساکن بندر کنگ به عنوان پیشکسوت دریایی و تنها دریانورد بازمانده از جنگ جهانی دوم تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، قاسم عسکری نسب تجلیل از پیشکسوتان دریایی را از جمله وظایف اصلی متولیان صنعت دریانوردی و عمل به مسیولیت های اجتماعی سازمان بنادر، دانست و گفت: این دریانوردان با سختی و به چه گرانی تجربیاتی به دست آوردند، در صورتی که با تکنولوژی روز دریانوردی عجین شود، بازخوردی اصولی و عملی خواهد داشت.

گفتنی است، موسی غلامپور یکی از 64 سرنشین لنج تجاری مسی، بزرگترین لنج دنیا در آن زمان است که زیردریایی ژاپنی در سال 1944 میلادی آن را غرق کرد.

این دریانورد پیشکسوت که آن زمان نوجوان بود، گفت : لنج بوم مسی پس از حرکت از بندرکُنگ و عبور از بندر گوادر پاکستان و بنادر کراچی، ملیبار، بمبئی و مانگرو هند بطرف شمال آفریقا در حرکت بود که هدف شلیک این زیر دریایی قرار گرفت.

وی افزود: 32 نفر از سرنشینان لنج مسی هنگام حمله زیردریایی ژاپنی جان باختند و دیگر سرنشینان با یک قایق نجات کوچک پس از 14 شبانه روز سرگردانی در دریا به سواحل سخت گذر سومالی رسیدند و بالاخره پس از هشت ماه دوری از خانه 29 نفر از آنها به وطن بازگشتند .

لازم به ذکر است، در پایان این بازدید مدیر بنادر و دریانوردی بندر لنگه از موسی غلامپور،تنها بازمانده از جنگ جهانی دوم تقدیر کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز