۲۸اسفندماه:

هفتمین فرش خاکی جزیره هرمز رونمایی می‌شود

۱۳۹۶/۱۲/۲۷ - ۱۳:۰۰:۰۷
کد خبر: ۶۸۹۹۳۵
هفتمین فرش خاکی جزیره هرمز رونمایی می‌شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از رونمایی هفتمین فرش خاکی در 28 اسفند در جزیره هرمز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، علیرضا درویش‌نژاد گفت: هفتمین فرش خاکی در ابعاد یک هزار و 300 متر مربع و با 12 نوع خاک رنگی جزیره هرمز به مناسبت ایام نوروز اجرا و در 28 اسفند با حضور مقامات و مسؤولان رونمایی می‌شود.

وی افزود: تمام مراحل ساخت این فرش توسط هنرمندان جزیره هرمز طراحی و اجرا شده است و بیش از 50 نفر در ساخت آن همکاری داشته‌اند که جا دارد از همه آن‌ها تقدیر و تشکر نماییم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به نقش و تاثیر فرش خاکی در معرفی جزیره هرمز به گردشگران پرداخت و عنوان کرد: جزیره هرمز یک گنبد نمکی فعال است که باعث تنوع رنگی بی‌شمار در این جزیره شده است و همین امر باعث شد که هنرمندان هرمزگان اقدام به اجرای فرش خاکی نمایند که تاثیر بسزایی در بهبود اشتغال و معیشت مردم جزیره داشته است.

درویش‌نژاد به طرح فرش امسال اشاره کرد و اظهار داشت: هفتمین فرش توسط مهدی درویشی از هنرمندان جزیره هرمز طراحی شده است که در آن به نشانه‌های نوروز، افسانه‌های دریایی جزیره هرمز و روایت‌ها و قصه‌های قدیم مردم جزیره اشاره شده است.

وی حفاظت و صیانت از خاک‌های جزیره هرمز برای آیندگان را از لحاظ زیست محیطی یک ضرورت دانست و بیان کرد: برهمین اساس هنرمندان سعی کرده‌اند از خاک‌های مازاد معدن و خاک‌های مشابه استفاده کنند.

گفتنی است، هفتمین فرش خاکی جزیره هرمز با حضور مردم و مقامات مختلف ساعت 9 صبح، 28 اسفند ماه رونمایی می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز