اکران فیلم های کوتاه بومی محلی در شهرستان بستک

۱۳۹۷/۰۱/۲۶ - ۰۸:۵۷:۵۸
کد خبر: ۶۹۶۸۲۶
اکران فیلم های کوتاه بومی محلی در شهرستان بستک
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بستک از اکران فیلم های مستند به کارگردانی یوسف محمودپور فیلمساز پیشکسوت با حضور اساتید استان و شهرستان، اهالی فرهنگ و هنر و جمعی از علاقمندان در محل سالن پیامبر اعظم (ص) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، داود دادوند در ادامه با اشاره به حضور اساتید برجسته ای همچون احمد حبیبی، احمد سایبانی، غلام وکیلی، علی رضایی و ملکی جهت نقد ابعاد مختلف فیلم های اجرا شده در حوزه ادبیات عامه،  ارائه فرهنگ بومی محلی منطقه، نقش زنان در اقتصاد روستایی، ادبیات شفاهی کودک، جنبه تاریخی خواهند پرداخت.

وی آثار هنری محمودپور را دارای ارزش بسیار بالا دانست و افزود: هدف از اکران فیلم در سطح عموم و دانش آموزی زنده نگاه داشتن آداب و رسوم، ثبت وقایع تاریخی، ایجاد خلاقیت و نوآوری فرهنگی و معرفی شخصیت و آثار آقای محمودپور فیلمساز برتر شهرستان می باشد.

در ادامه استاد احمد حبیبی در زمینه ادبیات عامه موجود در این فیلم مستند به ارائه نظر پرداخت و ضمن بیان وجه تسمیه عناوین فیلم های مستند، اظهار داشت: تمام صحنه های این آثار هنری افراد را با خاطرات گذشته پیوند می زند.

سپس استاد رضایی عنوان کرد: به نظر من هر سانس از فیلم های مستند محمود پور برخاسته از صداقت درونی وی و برمبنای الفبای سینمایی می باشد، لذا صداقت و فهم سینمایی را می توان به وضوح در فیلم های کوتاه او مشاهده کرد.

وی در ادامه افزود: سینمایی که محمودپور به آن وفادار است جنبه سرگرمی نداشته و سینمای اندیشه است به طوری که ما را به فکر کردن و تفسیر انسانی در بستر رنج وا می دارد.

وی در پایان این هنرمند برجسته را به واسطه ی صداقت و ارائه تصاویر روشن در ثبت وقایع شایسته تحسین دانست.

گفتنی است : پس از نقد و بررسی آثار یوسف محمودپور و اجرای موسیقی زنده، با اهداء لوح سپاس و تندیس از وی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز