حفظ و نشر پیشینه تاریخ اقتصادی هرمزگان چراغ هدایت بازرگانان آینده است

۱۳۹۷/۰۱/۲۹ - ۱۰:۲۸:۴۲
کد خبر: ۶۹۸۲۲۱
حفظ و نشر  پیشینه تاریخ اقتصادی هرمزگان چراغ هدایت بازرگانان آینده است
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس گفت: حفظ و نشر تاریخ تجارت هرمزگان پیشینه تاریخ اقتصادی هرمزگان چراغ هدایت بازرگانان آینده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، محمدامین صباغی زاده امروز در مراسم رونمایی کتاب تاریخچه اتاق بازرگانی بندرعباس با گریزی به پیشینه اتاق بندرعباس اظهار داشت: اکنون که حدود 82 سال از تأسیس اتاق بندرعباس می گذرد حدود بیش از 80 نفر تا به امروز در این اتاق به عنوان هیأت رئیسه و اعضاء هیأت نمایندگان و تعداد 4 نفر نیز با سمت دبیر کلی انجام وظیفه کرده اند.

وی افزود: اتاق بازرگانی استان هشتمین دوره فعالیت خود را با توجه به احصا شرایط مملکت و به ویژه استان در حالی آغاز کرده که تاکنون علاوه بر برگزاری 17 نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، برگزاری نشست‌های هیات نمایندگان و همچنین نشست با فعالان اقتصادی، نمایندگان مجلس و مسئولان رده بالای استان را در دستور کار قرار داده است که در این راستا نیم نگاهی نیز به توسعه روابط خارجی خود به ویژه با کشورهای حوزه خلیج فارس داشته است.

 صباغی زاده ادامه داد: فعال سازی کانون زنان بازرگان همچنین ایجاد و تجهیز دفتر انجمن ملی خرمای حاجی آباد از طرفی اخذ موافقت نامه های اصولی جهت تشکیل اتحادیه های مختلف به ویژه اتحادیه های گردشگری، مواد کانی و معدنی، ایجاد زیر ساخت جهت مطالعات پژوهش و تحقیق از دیگر اقدامات اتاق بازرگانی استان در دوره مذکور به شمار می رود.

 وی بیان داشت: اتاق همواره در این سال ها و به ویژه چند سال اخیر به مبحث آموزش تقویت و تعامل و همچنین عمق بخشی به ارتباطات داخلی و خارجی با هدف معرفی هرچه بیشتر بخش خصوصی و توانمندی های این بخش گام های اساسی برداشته است که در این راستا می‌توان به برگزاری ده ها همایش، کمیسیون و نشست و جلسه و همچنین هم اندیشی اشاره کرد.

 صباغی زاده افزود:  اتاق بازرگانی استان در این سال ها اقدام به اعزام به یا دعوت از گروه ها و هیئت های تجاری کشورهای خارجی کرده است در این راستا نتایج قابل ملاحظه ‌ای همانند ایجاد دفتر همکاری های اقتصادی ایران و عمان در بندرعباس نیز حاصل گشته که بی شک این گونه فعالیتها گام مهم در توسعه تجارت و روابط بازرگانی فعالان اقتصادی استان می باشد.

این مسوول تصریح کرد: اتاق بازرگانی بندرعباس در کنار فعالیت‌های ملی و منطقه‌ای در حوزه بین‌المللی نیز فعالیت‌هایی همانند اعزام هیئت‌های تجاری و بازاریابی به کشورهای عمان فرانسه آلمان و هند و چند کشور دیگر را از جمله روسیه در کارنامه خود دارد که در این راستا نباید از برپایی و برگزاری نمایشگاه ها مواد غذایی و معرفی محصولات استان در این کشورها نیز غافل ماند.

وی افزود: اینها همه درحالیست که اتاق بازرگانی استان در کنار توجه به توسعه نرم افزاری و توسعه نیروی انسانی و همچنین آموزش فعالان اقتصادی و تجاری به توسعه فیزیکی و ساختاری خود با هدف ارائه خدمات بیشتر نیز توجه داشته که در آینده نه چندان دور پروژه مربوط در این راستا که مرتبط با توسعه فیزیکی و ساختمانی اتاق بازرگانی استان است نیز مورد بهره برداری قرار می گیرد و رویه های موجود را با قدرت و استحکام بیشتری پیش خواهیم برد.

وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر نیز با توجه به ارتباطات بین المللی حاصل گشته متاثر از فعالیت های دولت کنونی در پی توسعه هر چه بیشتر ارتباطات و تعاملات تجاری و بازرگانی استان با سایر نقاط کشور و همچنین سایر کشورها به ویژه کشورهای منطقه هستیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز