معاون وزیر تعاون و کار در قشم:

ایجاد خانه های بوم گردی فرصتی برای ایجاد اشتغال بومیان منطقه است

۱۳۹۷/۰۱/۳۰ - ۰۷:۳۴:۲۰
کد خبر: ۶۹۸۵۲۶
ایجاد خانه های بوم گردی فرصتی برای ایجاد اشتغال بومیان منطقه است
معاون وزیر تعاون و کار در قشم ایجاد خانه های بوم گردی فرصتی برای ایجاد اشتغال بومیان منطقه است

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ظرفیت اقامتگاههای بوم گردی در جزیره قشم گفت: ایجاد خانه های بوم گردی علاوه بر توسعه گردشگری، فرصتی برای ایجاد اشتغال بومیان منطقه است.

کلانتری در بازدید از کاشانه مهمان کلودنگ در روستای دهخدا، و کاشانه مهمان های طبل که با حضور مهندس سلیمی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی صورت گرفت، افزود: سبک معماری سنتی خانه‌های بوم گردی، پذیرایی محلی و اجرای آیین‌های بومی از ویژگی‌های خانه‌های بومی در هرمزگان است و برای توسعه این خانه ها تسهیلات پرداخت می شود.

خانه بوم گردی در روستای صلخ در قالب تور ها و مراسم بسیار دیدنی در باغ آئین ها با پذیرایی غذاهای محلی و ارگانیک به مهمانان خدمات ارائه می دهند.

وی در ادامه از شرکت تعاونی کشتی سازی مدکندآلوی قشم، نیز بازدید کرد این شرکت زمینه  اشتغالزایی 200 نفر را به صورت مستقیم ایجاد کرده و با گسترش آن، این شرکت ظرفیت ایجاد اشتغال 250 نفر دیگر را نیز دارد.

کلانتری در حاشیه این بازدید اظهارامیدواری کرد: با حمایت و برنامه ریزی، این شرکت تا سه سال آینده موفق به ساخت تمامی قطعات مورد نیاز شناورها خواهد شد.

وی از شرکت تعاونی پرورش میگو مروارید شکیل قشم نیز بازدید کرد. در این سایت 150 هکتاری پرورش میگو، در هر دوره (3تا 4ماه) هفت تن محصول برداشت می شود.

در حال حاضر 35 نفر در این سایت مشغول بکار هستند که در صورت جذب تسهیلات اشتغال روستایی، جمعا زمینه اشتغال 90 نفر فراهم می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز