تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تن کالا

۱۳۹۷/۰۱/۳۰ - ۰۷:۴۰:۵۲
کد خبر: ۶۹۸۵۲۸
تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تن کالا
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از جابجایی 10 میلیون تن کالا، ترابری 21 هزار مسافر دریایی در مسیرهای بین المللی و رونق چشمگیر ترانزیت و صادرات غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان طی یکسال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، "قاسم عسکری نسب" ضمن اشاره به عملکرد بنادر غرب استان هرمزگان طی دوازده ماهه سال "اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال" گفت: در سال گذشته، در مجموع 10 میلیون و 161 هزار و 772 تن کالای نفتی و غیر نفتی تخلیه و بارگیری شد.

حجم عملیات کانتینری سه برابر شد

عسکری نسب با اشاره به اقدامات مدیریت بنادر غرب هرمزگان به منظور گسترش فعالیت های بندری و کانتینری گفت: با انجام طرح توسعه بندرلنگه طی سالیان اخیر و فراهم کردن شرایط مناسب، وجود تخفیفات گمرکی و ترانشیپی در بندرلنگه، شاهد افزایش عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر طی 12 ماهه سال 96 بودیم که این میزان به سه هزار و 202 TEU کانتینر پر رسید و رشد چشمگیر 221 درصدی را رقم زد که دستاورد مهمی برای این بندر محسوب می شود.

رتبه دوم در ترابری بین المللی مسافران دریایی

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از رشد 13 درصدی ترابری مسافران و گردشگران دریایی سخن به میان آورد و گفت: 283 هزار و 429 نفرمسافر طی سال گذشته در بنادر غرب هرمزگان ترابری شدند که از این میزان، بندرلنگه با ثبت رقم 21 هزار و 232 نفر با ثبت رشد 19 درصدی توانست رتبه دوم در حمل و نقل مسافران دریایی در مسیرهای بین المللی را به خود اختصاص دهد.

رونق تجارت دریایی کالاهای نفتی و غیرنفتی

عسکری نسب با اشاره به رونق تجارت دریایی کالاهای نفتی و غیرنفتی گفت: از مجموع عملیات انجام شده در بنادر غرب هرمزگان، 7 میلیون و 954 هزار و 4 تن اختصاص به فرآورده های نفتی و 2 میلیون و 207 هزار و 768 تن با افزایش 25 درصدی مربوط به کالاهای غیر نفتی است.

رتبه سوم در صادرات محصولات کشاورزی و دامی

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه همچنین میزان صادرات کالاهای غیرنفتی را 866  هزار و 356 تن با ثبت رشد 74 درصدی اعلام کرد و گفت: طی سال 96، بیش از 182 هزار تن کالای غیر نفتی وارد بنادر غرب هرمزگان شد که رقم آن در همسنجی با سال پیش از آن، 6 درصد کاهش داشته است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه ضمن اشاره به صادرات 293 هزار و 94 تن محصولات کشاورزی، دامی و احشام افزود: این بندر در سال گذشته در این زمینه شاهد رشد 18 درصدی بود و توانست رتبه سوم کشور را به خود اختصاص دهد.

رتبه نخست بندرلنگه در ترابری خودرو

عسکری نسب ضمن اشاره به جابجایی 96 هزار و 340 دستگاه خودرو در این بندر، از رشد 60 درصدی این بخش از فعالیت های بندری و کسب جایگاه نخست در بخش جابجایی خودرو در بین بنادر کشور سخن گفت.

افزایش 107 درصدی ترانزیت غیر نفتی

عسکری نسب در پایان حجم کل کالاهای ترانزیت شده (عمدتا خودرو)از طریق بنادر غرب هرمزگان طی دوازده ماهه سال گذشته را 173 هزار و 76 تن اعلام کرد و افزود: این رقم در همسنجی با سال پیش از آن، رشد 107 درصدی داشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز