بسته تشویقی ویژه کارفرمایان که زمینه اشتغال مددجویان کمیته امداد را فراهم می کنند

۱۳۹۷/۰۲/۰۵ - ۰۸:۱۳:۱۷
کد خبر: ۷۰۰۷۳۵
بسته تشویقی ویژه کارفرمایان که زمینه اشتغال مددجویان کمیته امداد را فراهم می کنند
در یکساله 96 تعداد 650 مورد اشتغال از طریق مراکز کاریابی و واحدهای پذیرنده نیرو برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان ایجاد شده است. معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان هرمزگان گزارشی از اشتغال مددجویان تحت حمایت از طریق مراکز کاریابی، شرکت های خدماتی و ارتباط با کارفرمایان طی یکساله 96 ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، عبدالرضا خسروانی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان هرمزگان بابیان اینکه توانمندسازی مددجویان از طریق برنامه‌های کاریابی و تعامل با کارفرمایان از برنامه‌های محوری در کمیته امداد است، گفت: کمیته امداد به‌منظور توانمندسازی و خودکفایی مددجویان و با توجه به نیازهای کارفرمایان و با ارائه آموزش‌های لازم در مراکز فنی و حرفه‌ای به مددجویان، اشتغال آموزش دیدگان را از طریق معرفی مستقیم به کارفرمایان و مؤسسات کاریابی و شرکت‌های خدماتی پیگیری می‌کند.

وی اظهار داشت: در یکساله 96 تعداد 650 مورد اشتغال از طریق معرفی به مراکز کاریابی و واحدهای پذیرنده نیرو برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان ایجاد شده است.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کار و تلاش بین خانوارهای تحت حمایت امداد در تقویت روحیه خودباوری و خودکفایی بیان داشت: اگر خانواده‌ها قدرت ریسک اقتصادی برای دریافت تسهیلات اشتغال را نداشته باشند و یا بنا به دلایلی خواهان کار کردن برای دیگران باشند این نهاد بر اساس نیاز شرکت‌ها و کارخانجات و توانایی مددجویان آن‌ها را به‌عنوان نیروی کار به مراکز شغلی معرفی می‌کند.

وی افزود: کارفرمایان متقاضی نیروی کار می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین دفتر کمیته امداد نسبت به ارائه درخواست نیروی کار اقدام و ضمن مشارکت در امر خیر و خداپسندانه توانمندسازی مددجویان، از بسته تشویقی کاریابی این نهاد بهره‌مند شوند.

خسروانی در خصوص بسته تشویقی جهت کارفرمایان خاطر نشان کرد: کمیته امداد به منظور ایجاد انگیزه در کارفرمایان بنگاههای تولیدی و خدماتی جهت اشتغال کارجویان مورد حمایت،حق بیمه سهم کارفرمایی مددجویانی که نزد کارفرمایان مشغول به کار شوند را طی دو سال پرداخت می کند که در سال اول 100 درصد  و در سال دوم 50 درصد( تا سقف حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی اشتغال در سال اجرا ) به کارفرمایان پرداخت می شود.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز