نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان:

با حمایت از کالای ایرانی، تولیدکننده کالایش را تقویت می‌کند

۱۳۹۷/۰۲/۰۸ - ۱۰:۵۴:۰۳
کد خبر: ۷۰۱۷۷۱
با حمایت از کالای ایرانی، تولیدکننده کالایش را تقویت می‌کند
نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان گفت: باید این موفقیت و دستاورد علمی از طریق رسانه‌ها به گوش تمامی مسئولان و مردم کشور برسد تا نشان دهد هم‌چین قابلیتی با پرچم‌داری هرمزگان در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی در دیدار با اعضای هیئت‌رئیسه جهاد دانشگاهی هرمزگان، با بیان اینکه در سال‌های گذشته بارها اعلام کردم که در استان هرمزگان دو دریا وجود دارد یکی بر روی زمین و دیگری شرجی هوا، تصریح کرد: همان موقع اعلام کردم که باید از این موهبت الهی بهره برد و بتوان با ساخت دستگاهی آب تولید کرد که خوشبختانه جهاد دانشگاهی در استان هرمزگان توانست به این فناوری دست پیدا کند و برای نخستین بار در کشور دستگاه آبساز بسازد.

وی با اشاره به اینکه هرچه به جلوتر پیش می‌رویم شاهد نسل‌های جدید از این دستگاه هستیم که به‌زودی شاهد خواهیم بود در بخش‌های مختلف به‌ویژه کشاورزی بتوان از دستگاه آبساز جهاد دانشگاهی هرمزگان استفاده کرد، ادامه داد: باید این موفقیت و دستاورد علمی از طریق رسانه‌ها به گوش تمامی مسئولان و مردم کشور برسد تا نشان دهد هم‌چین قابلیتی با پرچم‌داری هرمزگان در کشور وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: نباید غفلت شود که چه کسی در این موضوع پیش‌قدم بوده و سال‌ها برای ایجادش در استان هرمزگان زحمت‌کشیده شده و حال کسانی دیگر بخواهند آن را به نام خود ثبت کنند.

آیت‌الله نعیم‌آبادی همچنین با اشاره به طرح ایجاد مرکز مشاوره صادرات در مرکز رشد جهاد دانشگاهی هرمزگان، تصریح کرد: این طرح می‌تواند نقش مهمی در رونق اقتصادی کشور داشته باشد و اگر این موضوع عملی شود مشکلات بسیاری از کشاورزان و تولیدکنندگان برطرف می‌شود و این اقدام باید هرچه زودتر عملی شود تا به بهره‌برداری برسد.

وی در ادامه با بیان اینکه با اضافه کردن میز، کار ایجاد نمی‌شود، اظهار کرد: باید کار را به افراد یاد داد و آن‌ها کار را عالمانه یاد بگیرند زیرا عمل بدون علم سودی ندارد و علم باید برای زندگی به دست بیاید نه برای میز.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه بین علم و کار باید پیوند برقرار شود زیرا علم برای کار است نه برای فرار از کار، اضافه کرد: معلوم است که کشورهای دیگر از سرمایه عظیم مغزی بهره می‌گیرند اما نخبگان کشورمان باید به سرزمین خود عرق و تعصب داشته باشد و در کشور خود تلاش کنند تا مسیر توسعه و پیشرفت را هموار سازند.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با بیان اینکه به‌عنوان یک ایرانی نباید به خاطر پول، مغز خود را در اختیار بیگانگان قرار داد بلکه باید کشور خود را بسازیم، افزود: مردم باید از کالای ایرانی حمایت کنند تا تولیدکننده بتواند کالایش را تقویت و ارتقا بخشد همان کاری که مردم ژاپن انجام داده و امروزه نتیجه‌اش را می‌بینند.

وی در پایان گفت: نباید پول کشور را در جیب تولیدکننده خارجی ریخت بلکه باید از صنعتگر و تولیدکننده داخلی حمایت کرد و در این راه مردم نقش مهمی دارند.

 

نظر شما