استاندار هرمزگان در دیدار مدیر برنامه مبارزه با مالاریای سازمان جهانی بهداشت:

فعالیت های خوبی برای ریشه کنی بیماری مالاریا در هرمزگان انجام شده است

۱۳۹۷/۰۲/۱۰ - ۰۷:۳۰:۲۷
کد خبر: ۷۰۲۴۷۸
فعالیت های خوبی برای ریشه کنی بیماری مالاریا در هرمزگان انجام شده است
استاندار هرمزگان گفت: فعالیت های خوب و مهمی در زمینه ریشه کنی بیماری مالاریا در استان هرمزگان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر فریدون همتی در دیدار با مدیر برنامه مبارزه با مالاریای سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه فعالیت های خوبی در زمینه ریشه کنی بیماری مالاریا در استان هرمزگان انجام شده است، عنوان کرد: توفیقات زیادی در حوزه مبارزه با بیماری مالاریا در استان هرمزگان به دست آمده که موجب ریشه کنی مالاریای بومی در هرمزگان شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر مالاریایی که در استان وجود دارد از طریق مهاجران غیر قانونی خارجی وارد هرمزگان شده که باید برنامه ریزی مناسبی برای ریشه کن کردن همیشگی این بیماری داشت و اقدامات لازم در این راستا انجام شود.

استاندار هرمزگان افزود: همان طور که تاکنون در این استان مبارزه خوبی با بیماری مالاریا انجام شده است، مبارزه برای حذف این بیماری در استان ادامه دارد.

مدیر برنامه مبارزه با مالاریای سازمان جهانی بهداشت نیز در این دیدار از دکتر همتی استاندار هرمزگان به دلیل انتخاب زمانی برای دیدار از طرف سازمان بهداشت جهانی تشکر کرد و بیان داشت: دلیل حضورم در ایران مبارزه همه جانبه این  کشور با بیماری مالاریا و آشنایی با روش های ریشه کنی آن است.

دکتر پدرو آلنسو ایران را الگوی موفقی در کنترل و مبارزه با بیماری مالاریا در جهان دانست و افزود: ایران یکی از ۲۰ کشوری است که تا سه سال آینده بیماری مالاریا در آن به صفر می‌رسد.

وی با بیان اینکه بیماری مالاریا یکی از مشکلات مهم در جهان است، تصریح کرد: اکنون ۹۰ کشور در جهان با این بیماری درگیرند و سالانه بیش از ۲۰ میلیون نفر به این بیماری مبتلا می‌شوند و ۵۰۰ هزار نفر می‌میرند.

مدیر برنامه مبارزه با مالاریای سازمان جهانی بهداشت اضافه کرد: مبارزه با بیماری مالاریا بعد از به صفر رسیدن و حذف به پایان نمی‌رسد و باید مبارزه با برای جلوگیری از برگشت دوباره ادامه داشته باشد.

آلنسو خاطرنشان کرد: سه سال پیش وزرای بهداشت دنیا یک برنامه راهبردی ۲۰۳۰ برای حذف جهانی مالاریا را تدوین و امضا کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز