مدیرکل تعاون و کار هرمزگان:

کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند تعامل است

۱۳۹۷/۰۲/۱۷ - ۱۰:۱۸:۰۲
کد خبر: ۷۰۴۴۰۵
کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند تعامل است
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به اینکه بیش از نیمی از جمعیت استان را جامعه کارگری تشکیل می دهد، گفت: تعامل و همکار بین دستگاههای مرتبط، سبب پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی در بین این قشر می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان "مهندس سلیمی" در دومین نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاههای زیرمجموعه وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی در استان که با حضور مدیران عضو این شورا و معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان برگزار شد، با اشاره به اینکه ارتقای سلامت نیروی کار از مهمترین برنامه های وزارت متبوع است، افزود: کاهش آسیبهای اجتماعی و تلاش در جهت پیشگیری یکی از اصلیترین اولویتهای کاری ما در این حوزه است.

وی بیان داشت: در راستای برنامه های وزارتخانه، دستگاههای مرتبط، برنامه های پیشگیری از آسیبهای اجتماعی را  برای جامعه هدف کارگری دنبال می کنند.

مهندس سلیمی در ادامه خواستار همکاری معاونت اجتماعی دادگستری برای آموزش جامعه هدف کارگری  بمنظور آشنایی هر چه بیشتر این افراد با آسیبهای اجتماعی و عوامل پیشگری و کاهش این آسیب ها شد.

در این نشست، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، آموزش و آگاهی را از جمله عوامل مهم در پیشگیری و کاهش آسیبهای اجتماعی ذکر کرد.

"احمدی منش" افزود: سازمان های مردم نهاد با ظرفیت و پتانسیلی که دارند نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی دارند که باید از این ظرفیتها در حوزه آسیب شناسی و رفع مشکلات اجتماعی بهره گرفت.

وی بیان داشت: این معاونت بر اساس اولویتهای هر دستگاه، آماده همکاری در خصوص ارائه آموزشهای لازم به جامعه هدف را دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در ادامه گفت: بمنظور استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی در راستای برطرف شدن معضلات اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرایم و رسیدگی سریع به تخلفات و جرایم، قوه قضاییه سامانه‌ای تحت عنوان "سجام" را راه‌اندازی کرده است این سامانه که زیر نظر اداره کل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مردمی معاونت اجتماعی دستگاه قضایی اداره می‌شود وظیفه دریافت گزارشات مردمی درباره تخلفات و جرائم را دارد و متناسب با نوع گزارش ارسالی اقدام به رسیدگی و مطالبه‌گری از اشخاص حقیقی و حقوقی خواهد کرد.

در ادامه این نشست، مدیر صنوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر استان گفت: این صندوق در راستای گسترش عداالت اجتماعی و بهبود بخشی به وضعیت بیمه کشاورزان، عشایر وروستاییان، با حفظ منزلت اجتماعی و کرامت انسانی  ایجاد شده و باید تمام همت و تلاش خود را به کار گیریم تا زمینه لازم  برای زیرپوشش قرار دادن کشاورزان و روستائیان استان فراهم شود.

"دشوارگر" افزود: روستاییان و عشایر ، کشاورزان غیرساکن در روستا ، ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر ، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر و مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی می توانند جهت عضو شدن در این صندوق به 122 کارگزاری در سطح استان مراجعه کنند.

وی، بازنشستگی (مستمری دوران سالمندی)، مستمری بازماندگان فوت ناشی از کار و فوت غیر کار، از کار افتادگی کلی را از مزایای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی عنوان کرد.

تاکنون 16 هزار و634 نفر در هرمزگان عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند.

در پایان این نشست هر یک از اعضاء در خصوص موضوعات مطرح شده در جلسه تبادل نظر کردند.

 

نظر شما