روابط عمومی؛

لزوم حرکت روابط عمومی ها همگام با توسعه فضای ارتباطی

۱۳۹۷/۰۲/۲۷ - ۱۰:۰۴:۳۳
کد خبر: ۷۰۸۲۱۸
لزوم حرکت روابط عمومی ها همگام با توسعه فضای ارتباطی
در عصر رسانه‌های الکترونیک و فضاسازی رسانه‌های نوین از محدوده وظایف سنتی خارج شده و باید تمام اقشار را رصد کرده و با پیش آگاهی به مخاطبان، سرمایه‌های انسانی و فنی خود را در مسیر بالندگی و شکوفائی هدایت کند.

سید محمد علی مجتهد زاد رئیس روابط عمومی و امو بین الملل شرکت پالایش نفت بندر عباس در یادداشت ارسالی خود به مناسبت روز روابط عمومی به خبرگزاری برنا در اورده است:

 

 

رئیس روابط عمومی و امو بین الملل شرکت پالایش نفت بندر عباس انقلاب اطلاعات، ارتباطات و فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی تاثیر شگرفی بر حوزه های مختلف زندگی بشری داشته است از جمله نتایج انقلاب اطلاعات و ارتباطات، شکل گیری عصری جدید در زمینه روابط عمومی است. روابط عمومی الکترونیک یکی از تازه ترین مباحث در اتباطات است که تمامی حوزه های مربوط به خود را دچار تحولی عمیق می کند. استفاده از فناوری های نوین ارتباطی و اطلاعاتی سبب ارتقاء سطح کیفی و کمی کارکردها در حوزه فعالیت روابط عمومی ها شده است و از طرفی روابط عمومی الکترونیک را می توان یکی از پیش شرطهای مهم برای تحقق دولت الکترونیک و سایبر دموکراسی دانست.

روابط عمومی الکترونیک پدیده ای است تکنولوژیک که زاییده انقلاب اطلاعات و ارتباطات است و در واقع اگر این تحول علمی - تکنولوژیک رخ نمی داد، روابط عمومی الکترونیک نیز مطرح نمی شد. از سوی دیگر روابط عمومی الکترونیک در درون جامعه ای قرار دارد که آن نیز زاییده همین تحول است و همگام با این تحولات در حال تکامل است.

تهیه سخت افزارها و نرم افزارها برای الکترونی شدن روابط عمومی ها فقط یک سمت ماجرا است، سمت دیگر این ماجرا درک صحیح مخاطب، نیازها و انگیزه های آنان است. با چنین فهمی از حقایق دنیای مجازی می توان برای آینده برنامه ریزی کرد و به موفقیت ارتباط انسانی در روابط عمومی الکترونیک امیدوار بود.

از عمده وظایف روابط عمومی؛ بسترسازی برای نوآوری و جذب استعدادها و ایده‌های نو است. روابط عمومی پیوند دهنده نوآوری و ایجاد حس خوب در کارکنان و ذینفعان سازمان است.

از این فرصت استفاده می کنم و روز ارتباطات و روابط عمومی را به مدیران، کارشناسان و فعالان حوزه روابط عمومی که با الهام از هم افزایی، هم اندیشی و همسویی فعالیت می‌کنند، تبریک و تهنیت عرض کرده، امیدوارم این روز نقطه عطفی در توسعه و تحول روابط عمومی‌ها باشد.

سید محمد علی مجتهد زاد رئیس روابط عمومی و امو بین الملل شرکت پالایش نفت بندر عباس 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز