روابط عمومی پلی استوار برای رشد و توسعه

۱۳۹۷/۰۲/۲۷ - ۱۰:۰۷:۵۲
کد خبر: ۷۰۸۲۱۹
روابط عمومی  پلی استوار برای رشد  و توسعه
در جهان امروز که بدون شک عصر رسانه هاست نقش روابط عمومی ها به عنوان یک منبع مهمم اطلاع رسانی و همچنین بیان کننده پیشرفت ها و تلاش های دستگاه خود نقشی انکار ناپذیر است.

علی پرماس مدیر روابط عمومی بنادر غرب هرمزگان در یادداشت ارسالی خود به مناسبت روز روابط عمومی به خبرگزاری برنا در اورده است:

 

امروزه نقش ارتباطات و روابط عمومی دراستراتژی سازمان، نقشی موثرقلمداد می‌شود و جایگاه روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی بر مبنای حرکت‌های علمی و حرفه‌ای از مشخصه‌های جدید روابط عمومی درعصر ارتباطات قلمداد می شود.

از آن زمان که روابط عمومی به عنوان یکی از ارکان مدیریت و بخشی از نظام رسانه ای مورد توجه قرار گرفت، اهمیت آن در مسئولیت ارتباطی سازمان‌ها، بنگاه های اقتصادی و نهاد های فرهنگی اجتماعی بر هیچ مدیریتی پوشیده نماند.

روابط عمومی با توزیع عادلانه اطلاعات، روشن‌گری افکارعمومی، مردم مداری و احترام به حقوق انسان ها به منظور افزایش سطح مشارکت مردمی می تواند توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یک جامعه به خوبی رقم بزند و این مهم امکان می یابد مگر با اعتماد راسخ به نقش روابط عمومی به توسعه یک سازمان.

همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز درباره نقش و جایگاه ارتباطات و روابط عمومی در کشور می فرمایند : روابط عمومی‌ها باید ببینند خلایی که وجود آنها را ضروری کرده است چیست. عشق به خدمت‌گاهی در برخی از افراد و دستگاه‌ها موجب می‌شود که قلمرو وسیع‌تری را برای کار خود جست‌وجو کنند و در نتیجه تداخل بخش‌های مختلف پیش می‌آید،نقش یک روابط عمومی تنها یک حوزه از مدیریت را در بر نمی گیرد و روابط عمومی موفق باید تمامی حوزه های مدیریتی سازمان خود را تحت پوشش قرار دهد که این مهم بیانگر گستره وسیع وظایف یک روابط عمومی است.

بر این اساس ، فعالان حوزه ارتباطات و روابط عمومی با پیوندی ناگسستنی می بایست در راستای وظایف ذاتی خود با نیتی صالح که در ذات وظیفه فعالان رسانه ای جمهوری اسلامی ایران نهفته است

 امید است ، فعالان عرصه ارتباطات و روابط عمومی ، ضمن بکارگیری منویات مقام معظم رهبری ، اصول علمی و اخلاق حرفه ای، با نگاه مخاطب محوری و پاسخگویی، ازطریق به‌کارگیری روش‌های ارتباطی مؤثر، نزد افکارعمومی و ارتقای منزلت آن همچون گذشته توفیق روزافزون را برای این مرز و بوم حاصل گردانند.

علی پرماس مدیر روابط عمومی بنادر غرب هرمزگان

 

 

 

 

نظر شما