روابط عمومی نیازمند خلاقیت و تصمیم گیری در سطح مناسب

۱۳۹۷/۰۲/۲۷ - ۱۰:۵۱:۲۴
کد خبر: ۷۰۸۲۳۳
روابط عمومی نیازمند خلاقیت و تصمیم گیری در سطح مناسب
جامعه امروز ،جامعه ای رسانه ای شده است. تمام تصویرها، تصورها و انگاره های ذهنی ما از محیط پیرامون پیام هایی تشکیل می دهدکه توسط عناصر دخیل در چرخه نظام اطلاع رسانی تولید و توزیع شده است،

محمدامین ترابی رئیس روابط عمومی شرکت لوله و مخابرات نفت ایرانمنطقه خلیج فارس  در یادداشت ارسالی خود به مناسبت روز روابط عمومی به خبرگزاری برنا در اورده است:

برخی از اساتید و صاحب نظران علم ارتباطات از تعبیر «جهان روابط عمومی شده» استفاده می کنند که گفتمان مسلط امروز را بر پیام گفت و گو، ارتباط وتفاهم می دانند این مهم  نیازمند توسعه روابط عمومی انسانی است از طرفی توسعه روابط عمومی انسانی نیز نیازمند داشتن خلاقیت و تصمیم گیری در سطح مناسب است.

مدیریت روابط عمومی نیازمند ۵ اصل ؛ برنامه ریزی ،سازماندهی، هدایت ورهبری، بسیج منابع، کنترل و نظارت است که در سایه خلاقیت ونو اوری و شیوه تصمیم گیری می توانددر پیشبرد اهداف سازمان تاثیر گذار باشد.‌ در برخی نهادها و سازمانها با توجه به رسالتی که  دارند توجه به این اصل مهم  دو چندان می شود.

با توجه به منویات مقام معظم رهبری طی چند سال اخیر در خصوص اقتصاد کشور خصوصا اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی نقش وجایگاه  برخی نهادها در تحقق آن بی بدیل و آشکار است، از جمله شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران که نقش بسیار برجسته ای در حفظ سرمایه های ملی و گردش چرخ های اقتصادکشور  با انتقال کلان، ایمن و پایدار نفت و فرآورده های نفتی دارد. در این میان می توان به نقش  مهم و تاثیر گذار روابط عمومی  در این شرکت اشاره کرد.  شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت به مثابه شریان های عروقی بدن می ماند که وظیفه انتقال نفت خام به پالایشگاه ها و انتقال فرواورده های نفتی پالایشی به اقصی نقاط کشور جهت تامین سوخت خودروها و نیروگاه های حرارتی در سراسر کشور را دارد و روابط عمومی با ارائه نقش صحیح خود می تواند در صیانت، و حفاظت از این سرمایه ملی تاثیرگزار باشد تا همواره این شریان های حیاتی بتوانند اقتصاد کشور  را پایدار نگه دارد.

با توجه به گستردگی  حوزه کار صنعت انتقال نفت ، روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت در این حوزه  به دلیل ارتباط نزدیک با اقوام مختلف که در مسیرهای همجوار خطوط لوله زندگی می کنند وظیفه ای بس دشوارتر خواهد داشت و همانند یک پل ارتباطی درون و برون سازمانی می بایست عمل نماید تا یکی از بازوهای توانمند و تاثیر گذار در زمینه کمک به انتقال مستمر و ایمن فرآورده های نفتی باشد. در باب این موضوع قابل ذکر است که روابط عمومی صنعت نفت بعنوان نخستین روابط عمومی کشور با بیش از  ۵۰ سال قدمت در صنعت نفت ایران این نیاز را درک کرده و در کنار مدیریت خود بعنوان بازویی توانمند در جهت شکوفایی و خودکفایی کشور تلاش می نماید.

محمد امین ترابی رئیس روابط عمومی شرکت لوله و مخابرات نفت ایرانمنطقه خلیج فارس

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز