روابط عمومی منسجم ترین تشکیلات سازمانی

۱۳۹۷/۰۲/۲۷ - ۱۱:۵۴:۵۷
کد خبر: ۷۰۸۲۶۳
بدون شک روابط عمومی در دنیای امروزی، به عنوان یکی از کارآمد‌ترین و در عین حال منسجم‌ترین تشکیلات سازمانی تأثیرگذار بر فرآیند پیچیده فرهنگ‌سازی محسوب می‌شود. اطلاع رسانی، تبلیغ، ترویج، اقناع، آموزش و فضاسازی از جمله راهبردها و شیوه‌های رایجی هستند که مجموعه‌های روابط عمومی، با بهره‌مندی مؤثر و نظام‌مند از آن، می‌توانند در جریان فرهنگ‌سازی و اصلاح یا تغییر الگوی رفتاری در بین جامعه هدف سهیم باشند.

حامد رضوانی مدیر ارتباطات و اموربین الملل  شهرداری بندر عباس در یادداشت ارسالی خود به مناسبت روز روابط عمومی به خبرگزاری برنا در اورده است:

باید با همدلی و تلاش حس تعلق شهروندان به شهر را افزایش دهیم که این مهم به عهده مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل است و از این رو باید در حوزه ارتباطات هم، نگاهی مبتنی بر افزایش بهره‌وری داشته باشیم.

فعالیت در حوزه روابط عمومی بدون عشق به این حوزه ناکارآمد است و سختی‌های کار در این بخش با عشق و علاقه مرتفع می شود و امیدوارم با به روز کردن دانش و بکارگیری نیروهای متخصص و متعهد، زمینه توسعه روابط عمومی‎‌ها را فراهم آوریم.

بر اساس مطالعات کارشناسان، روابط عمومی جزو 10 شغل پراسترس است به طوری که روابط عمومی‌ها را در کنار مشاغل نظامی، آتش‌نشانی، خلبانی هواپیما، افسر پلیس و خبرنگاری جزو 10 شغل سخت و پراسترس قرار داده‌اند، که این نشان از سختی و دشواری این حرفه است.

روابط عمومی، مدیریت ارتباطات سازمان است. کسب اطلاعات و تجزیه و تحلیل آنها یکی از مهمترین وظایف روابط عمومی‌ها است که در روند کاری هر سازمان تأثیرگذاری قابل توجهی دارد. برقراری ارتباط مؤثر با خارج از سازمان و همچنین تقویت ارتباط درون‌سازمانی یکی دیگر از وظایف روابط عمومی‌ها است، چرا که ارتباط مؤثر همراه با برنامه‌ریزی صحیح و منسجم در راستای تحقق اهداف سازمانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رمز موفقیت هر سازمانی داشتن اطلاعات خوب و کامل است، به دنبال تبلیغات و اطلاع‌رسانی پوچ و خالی نیستیم، اما می‌خواهیم کارهایی که صورت می‌پذیرد، بیان شوند، زیرا این کار باعث دلگرمی و جلب رضایت شهروندان فهیم شهر بندرعباس می‌شود.

حامد رضوانی مدیر ارتباطات و امور بین الملل  شهرداری بندر عباس

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز