نقش روابط عمومی در اطلاع رسانی فعالیت‌ها

۱۳۹۷/۰۲/۲۷ - ۱۲:۰۵:۳۹
کد خبر: ۷۰۸۲۶۹
نقش روابط عمومی در اطلاع رسانی فعالیت‌ها
وسعه فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی در کشور ما اهمیت بسیاری دارد؛ چون جوامع صنعتی با ایجاد شرایط مناسب و بهبود وضعیت برای تولیدکنندگان، راه را برای پیشرفت صنعت همواره می‌سازند.

 سعید خادمی پور –مدیر روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی وفلزی خلیج فارس در یادداشت ارسالی خود به مناسبت روز روابط عمومی به خبرگزاری برنا در اورده است:

در این میان سواحل و بنادر نقش بسیار ویژه‌ای در جذب سرمایه‌گذاری ایفا می‌کنند و می‌توانند محلی برای احداث صنایع بزرگ و صنعتی شدن کشور باشند. در کنار آن ایجاد فرصت‌های شغلی فراوان، ایجاد ارزش افزوده صنعتی و در نهایت توسعه تبادلات کشور می‌تواند از جمله آثار احداث صنایع در سواحل باشد. در این میان احداث مناطق ویژه اقتصادی در کنار سواحل، یکی از راهکارهایی است که کشورهای پیشرفته برای توسعه اقتصادی و صنعتی خود در پیش گرفته‌اند و با این موضوع توانستند صنایع بسیار بزرگی را در کنار سواحل احداث کنند. در کشور ما نیز مناطق ویژه اقتصادی و صنعتی نیز وجود دارند که پلی برای توسعه صنایع بزرگ هستند و نمونه آن‌ها را نیز می‌توان در فولاد، آلومینیوم، روی، پتروشیمی‌ها و... مشاهده کرد.

در این میان اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها و ارتباط با رسانه‌ها نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند؛ چرا که انعکاس اخبار مربوط به توسعه کشور، جذب سرمایه‌گذاری جدید، احداث کارخانه‌ها و توسعه واحدها می‌تواند به ایجاد جو مثبت روانی در جامعه کمک کند. بخش روابط عمومی در سازمان‌ها این وظیفه مهم را بر عهده دارد. یعنی روابط عمومی می‌تواند به‌طور مستقیم اخبار و تحولات را در مورد سازمان‌ها به جامعه منعکس کند. در عین حال روابط عمومی می‌تواند با برقراری ارتباط با رسانه‌ها، اخبار مربوطه را نیز برای آن‌ها تشریح کند. به عبارت بهتر بخش روابط عمومی، در توسعه پایدار کشور نقشی انکارناپذیر را ایفا می‌کند. هر اندازه که این اطلاع‌رسانی‌ها سریع‌تر، شفاف‌تر و بهتر باشد، جامعه نسبت به وضعیت کشور آگاه‌تر خواهد شد و این امر نیز به بهتر شدن وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور کمک خواهد کرد.

نکته دوم در راستای فعالیت میتواند نماد احترام و اعتماد به دیگران به‌عنوان یک ارزش اجتماعی والا باشد و همواره در اعتلای این ارزش بکوشد. ضمن اینکه خلق ارزش (اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و...) نیز جزو وظایف بسیار خطیر روابط عمومی است. در حقیقت موضوع ایجاد ارزش از طریق به‌کارگیری و انجام رسالت‌های یاد شده محقق می‌شود. شاید مهم‌ترین نقش روابط عمومی در سازمان به تسهیل ارتباط سازمان با افکار عمومی بازمی‌گردد. چرا که افکار عمومی در بسیاری از موضوعات نیاز به تنویر و شفاف‌سازی دارند و روابط عمومی باید به پرسش‌های مطرح شده از سوی افکار عمومی پاسخ دهد.

بار دیگر باید به توسعه صنعتی و اهمیت آن در کشور بازگردیم. چنان که مشخص است، روابط عمومی باید در سازمان‌های صنعتی بسیار حرفه‌ای عمل کند تا بتواند واقعیات سازمان را منتقل کند. قدر مسلم این است که توسعه صنعتی بدون در نظر گرفتن نقش روابط عمومی امکان‌پذیر نیست و هر اندازه که سازمان بزرگ‌تر و ارتباطات آن با بیرون از سازمان بیشتر باشد، نقش روابط عمومی بیشتر و پررنگ‌تر می‌شوند.

 

 سعید خادمی پور مدیر روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی وفلزی خلیج فارس

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز