مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان

جیره بندی آب در بندرعباس اعمال نمی شود

۱۳۹۷/۰۲/۳۱ - ۱۲:۲۱:۲۰
کد خبر: ۷۰۹۵۱۳
جیره بندی آب در بندرعباس اعمال نمی شود
امین قصمی در نشست خبری با محوریت راهکارهای اساسی برای عبور از تنش آبی گفت : در شهر بندرعباس جیره بندی آب نداریم بلکه در مناطقی تعدیل فشار آب را داریم .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ادامه داد: اگر رفتار مصرفی مردم در بخش تامین خانگی تغییر نکند با مشکل مواجه می شویم .

قصمی با بیان اینکه یکهزار لیتر آب را از سرمایه گذار 4500 تومان خریداری می کنیم و به مشترک با قیمت 450 تومان عرضه می کنیم در حالیکه 70 درصد مشترکین خانگی صورتحساب آب بهای زیر 7 هزار تومان دریافت می کنند .

وی عنوان کرد : در مصرف 1700 لیتر آبی 72 درصد مصرف خانگی ، 6 درصد مصرف ادارات دولتی و 7 درصد تامین آب فضای سبز است .

این مسئول با اشاره به اینکه در تاریخ آماری میزان مصرف آب بی سابقه است ، تصریح کرد : ذخیره آب سد استقلال و نیان بیش از 90 درصد کاهش حجم داشته و به حجم مرده رسیدیم ، هیچ حجم آب مفیدی در دو سد استقلال و نیان نداریم این در حالیست که میزان نیاز آب بندرعباس حدود 5 / 5 تا 6 میلیون مکعب در ماه است که نگرانی ایجاد می کند .

قصمی بیان کرد : گاهی بدلیل عدم آگاهی و عدم مدیریت تقاضا و مصرف با این کالای حیاتی درست برخورد نمی شود .

وی اظهار کرد : آب و فاضلاب استان هیچ آبی را در اختیار صنایع غرب قرار نمی دهد بلکه این صنایع برای استفاده خود به شیرین کردن آب روی آورده اند.

وی اذعان داشت : 25 درصد مشترکین در شبکه فعلی بالاتر از الگوی مصرف ، مصرف دارند .

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تصریح کرد: با نصب لوازم کاهنده مصرف آب در منازل با هزینه 50 هزار تومان و پرداخت در تقسیط دو ساله می توانیم 20 تا 30 درصد مصرف آب را کاهش دهیم .

قصمی با اشاره به اینکه 10000 مشترک مصرف آب داریم افزود : 6000 مشترک شناسایی و لوازم کاهنده مصرف آنها خریداری شده است.

وی گفت : اگر از ظرفیت صاحبان قدرت استفاده کنیم بندرعباس ظرفیت های بالقوه را بالفعل کند در سه سال آینده به بی دغدغه ترین ، پایدار ترین و قدرتمند ترین استان در تامین آب در کشور تبدیل می شویم .

قصمی ادامه داد : با ورود آب شیرین کن 100 هزار متر مکعبی بندرعباس به مدار تا دو سال آینده 50 درصد نیاز آب بندرعباس تامین می شود .

وی اعلام کرد : 23 خدمت غیرحضوری از 19 خرداد ماه امسال ارائه می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز