برگزاری نخستین نشست کمیته فنی مدیریت پسماند شهرستان سیریک

۱۳۹۷/۰۳/۰۲ - ۰۸:۴۶:۱۰
کد خبر: ۷۱۰۲۰۲
برگزاری نخستین نشست کمیته فنی مدیریت پسماند شهرستان سیریک
به منظور مدیریت بهینه پسماند شهری و روستایی، نشست کمیته فنی مدیریت پسماند با حضور نمایندگان ادارات مربوطه در دفتر مدیریت شبکه بهداشت و درمان این شهرستان تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان

مدیر شبکه بهداشت ود رمان شهرستان سیریک با اشاره به اینکه توجه به محیط زیست و حفظ سلامتی انسان و دیگر موجودات، یکی از اصول اساسی در بقای زندگی است، افزود: توجه به امر بهداشت و سلامت جامعه و رعایت جنبه های پیشگیری قبل از درمان بدون توجه به سیستم های جمع آوری و دفع مواد زاید که یکی از دلایل اصلی آلودگی در شهرها و روستاهای کشور است، امکان پذیر نیست.

دکتر غلام رحیمی گفت: با توجه به رابطه تنگاتنگ بهداشت و توسعه در همه جوامع، بویژه در جوامع روستایی و نقش مؤثر جمع آوری و دفع اصولی پسماندها در ارتقاء وضعیت بهداشت محیط روستاها، ضرورت دارد وضعیت موجود مدیریت پسماند روستایی و عوامل مؤثر بر ارتقاء شاخص های جمع آوری و دفع پسماندهای روستاها مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای اجرایی آن مشخص گردد.

وی افزود: عدم مدیریت پسماندهای شهری و روستائی، اعم از مواد زائد انسانی، حیوانی و گیاهی به دلیل وجود انواع مختلف پس مانده های غذایی با رطوبت و حرارت متناسب و پناهگاه هایی که همواره در توده زباله وجود دارد، از عوامل اصلی و مولد بسیاری از بیماری های انسان و حیوانات است که علاوه بر ایجاد بیماری، تعفن و زشتی مناظر، در حد بسیار وسیعی موجب آلودگی آب، خاک و هوا می شود.

عبدالکریم احمدی، کارشناس بهداشت محیط شبکه بهداشت به تشریح وضعیت فعلی زباله و پسماند شهرستان پرداخت و خاطرنشان کرد: عدم مدیریت پسماندهای شهری و روستائی، اعم از مواد زائد انسانی، حیوانی و گیاهی به دلیل وجود انواع مختلف پس مانده های غذایی با رطوبت و حرارت متناسب و پناهگاه هایی که همواره در توده زباله وجود داردریال از عوامل اصلی و مولد بسیاری از بیماری های انسان و حیوانات است که علاوه بر انتشار و انتقال بیماری، ایجاد بو و چشم اندازهای بد، در حد بسیار وسیعی موجب آلودگی آب، خاک و هوا می شود. مدیریت پسماند یعنی مدیریت جمع آوری، حمل و نقل، پردازش، بازیافت، دفع و انهدام زباله ها و مواد زاید است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز