نخستین محموله احشام از بندرلنگه به بندر الرویس قطرصادر شد

۱۳۹۷/۰۳/۰۲ - ۰۹:۳۵:۴۹
کد خبر: ۷۱۰۲۳۰
نخستین محموله احشام از بندرلنگه به بندر الرویس قطرصادر شد
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از صادرات نخستین محموله دام زنده از طریق این بندر به مقصد بندر الرویس کشور قطر به ارزش ۵۵۰ هزار دلار خبر داد .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، "قاسم عسکری نسب" ضمن اعلام این خبر گفت: در راستای گسترش روابط تجاری با بنادر کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، تعداد دو هزار و۲۰۰ رأس دام زنده توسط سه فروند لنج باری در بندرلنگه بارگیری و به مقصد بندر الرویس کشور قطر صادر شد.

وی ارزش این محموله صادراتی را بیش از ۵۵۰هزار دلار اعلام کرد و افزود: برای صادرات این محموله، تاکنون سه فروند لنج باری مطابق با استانداردهای ایمنی عملیات دریایی و بندری و دامپزشکی تجهیز شده است.

عسکری نسب صدور مجوزهای لازم جهت صادرات دام زنده بر اساس درخواست صاحبان کالا، توسعه صنعت دامپروری، ارز آوری و گسترش صادرات و مراودات تجاری را از جمله اقدامات و اهداف اداره بنادر و دریانوردی لنگه در این رابطه دانست.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک بندرلنگه در زمینه تجارت دریایی و استقبال صاحبان کالا از ظرفیت های موجود این بندر برای فعالیت های صادراتی، اظهار داشت: زیرساخت‌های لازم برای فعالیت‌های تجاری در این بندر افزایش یافته و بنادر غرب هرمزگان هم اکنون ظرفیت بالایی در بخش تجارت دریایی کالا دارند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه در پایان با اشاره به شرایط مناسب ایجاد شده در این بندر برای رونق بخشی به صادرات غیر نفتی، گفت: برخورداری از تجهیزات مناسب تخلیه و بارگیری کالا، افزایش آبخور اسکله ها تا عمق ۵,۵ متر، امکان پذیرش شناورها با ظرفیت پنج تا ده هزار تن، برخورداری از مزیت های گمرکی و بندری، تسهیل و تسریع در ترخیص و تخلیه کالاها از جمله عواملی است که زمینه ساز استقبال بیشتر صاحبان کالا و صادرکنندگان احشام برای استفاده از امکانات بندر لنگه شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز