طی دو ماهه اخیر؛ ۲۸۰۰ سند دریانوردی در استان هرمزگان صادر شد

۱۳۹۷/۰۳/۰۶ - ۱۲:۴۲:۵۲
کد خبر: ۷۱۱۵۴۴
طی دو ماهه اخیر؛ ۲۸۰۰ سند دریانوردی در استان هرمزگان صادر شد
سرپرست معاونت امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از صدور بالغ بر ۲۸۰۰ فقره سند دریانوردی طی دوماهه سال جاری در این استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، "اسماعیل مکی زاده" ارزیابی و احراز شایستگی دریانوردان را یکی از فعالیت های اصلی اداره کل بنادر و دریانوردی دانست و اظهار داشت: آزمون های مختلف شایستگی اعم از فرماندهی، افسری عرشه و مهندسی و کاربری شناورهای چوبی و فلزی به صورت ماهانه با نظارت اداره استانداردها و گواهینامه های دریانوردی در سطح استان هرمزگان برگزار می شود.

وی افزود: از آغاز سال ۹۷ تا ابتدای خرداد ماه جاری، ۴۵۰ نفر آزمون دریانوردی در این استان برگزار شده است که ۹۰ مورد در فروردین و ۳۶۰ مورد نیز در اردیبهشت به ثبت رسیده است.

سرپرست معاونت امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد: طی دو ماه نخست سال جاری، یکهزار و ۷۱۴ فقره گواهینامه دریانوردی صادر شده است که یکهزار و ۴۹۲ فقره گواهینامه اصلی(گواهینامه تعیین سمت در شناور) و ۲۲۲ فقره مربوط به گواهینامه های جانبی(آموزش های جنبی از جمله در مباحث ایمنی) بوده است.

مکی زاده همچنین از صدور ۶۴۵ فقره شناسنامه دریانوردی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: تمامی دریانوردان بر اساس کنوانسیون سازمان جهانی کار(ILO) باید برای فعالیت حرفه ای خود شناسنامه دریانوردی داشته باشند. 

این مقام مسئول از راه اندازی سامانه جامع ارایه خدمات اینترنتی دریانوردان در استان هرمزگان برای نخستین بار در سطح بنادر کشور سخن به میان آورد و گفت: از این پس، دریانوردان می توانند با مراجعه به این سامانه در وبسایتwww.Shahidrajaeeport.pmo.ir  ضمن دسترسی به درگاه جامع خدمات الکترونیکی، تمامی امور مربوط به آزمون ها و صدور اسناد دریانوردی شامل ثبت نام اینترنتی، دریافت نتایج، درخواست اینترنتی صدور گواهینامه ها و شناسنامه دریانوردی و پیگیری آن اقدام کرده و یا اطلاعات و اخبار لازم را از این مسیر، دریافت کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز