حیدری‌زاده خبر داد:

مراحل پایانی توافق برای استفاده از پساب فاضلاب در آبیاری فضای سبز

۱۳۹۷/۰۳/۲۷ - ۰۸:۵۷:۰۹
کد خبر: ۷۱۸۵۱۸
مراحل پایانی توافق برای استفاده از پساب فاضلاب در آبیاری فضای سبز
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس گفت: استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز با جدیت تمام دنبال می‌شود و تحقق این امر در مراحل پایانی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، رضا حیدری‌زاده در جمع برخی از مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان اظهار کرد: ما به دنبال کاهش استفاده از آب شرب شهری برای آبیاری فضای سبز هستیم و به همین منظور استفاده از پساب فاضلاب، توسط استانداری هرمزگان و شهرداری بندرعباس با جدیت تمام  دنبال می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تا پایان سال بخشی از آبیاری‌های فضای سبز از محل پساب انجام می‌شود، افزود: با توجه به اینکه توسعه فضای سبز افقی و چمن‌کاری مصرف آب زیادی دارد، بنابراین با توجه به وضعیت خشکسالی، کاشت چمن تا زمانی که تکلیف پساب فاضلاب مشخص نشود، متوقف شده و کاشت رونده‌ها که مصرف بسیار کمتری دارد، به عنوان جایگزین چمن در فضای سبز شهری شده است.

حیدری‌زاده بیان کرد: با توجه به بحران آب، حفظ فضای سبز موجود و توسعه حجمی فضای سبز به جای رویکرد توسعه فضای سبز در اولویت قرار گرفته است.

به گفته وی، بر این اساس استفاده از گونه‌های گیاهی کم‌آب و مقاوم و بومی استان در دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس قرار گفته است.

حیدری‌زاده با اشاره به لزوم بهسازی و زیباسازی ورودی‌های شهر بندرعباس عنوان کرد: یکی دیگر از اولویت‌های این سازمان، تقویت فضای سبز ورودی‌های شهر بندرعباس است.

اجرای فاز دوم طرح کمربند سبز در بندرعباس

وی با بیان اینکه کمربند سبز شهرها با هدف کاهش آلودگی هوا، افزایش لطافت هوا در شهر و همچنین برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در حاشیه شهرها ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: طرح کمربند سبز شهری با مشارکت و همکاری دادگستری کل استان هرمزگان، که طی تفاهم نامه‌ای بین این سازمان و دادگستری استان هرمزگان منعقد شده بود، در حال اجراست.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس در ادامه افزود: در فاز اول این طرح 4 هکتار از اراضی شمالی بلوار راه آهن بندرعباس با استفاده از نهال‌های مقاوم و بومی مورد کاشت قرار گرفت.

این مقام مسئول اظهار کرد: در فاز دوم این  طرح 6 هکتار از اراضی شمال بلوار راه آهن به کاشت درختان مقاوم و بومی اختصاص یافته است که این طرح از دیروز آغاز شده است و تا پایان تیر ماه سال جاری به اتمام خواه رسید.

حیدری‌زاده در پایان از همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرای استان از جمله آب و فاضلاب، محیط زیست و تامین اجتماعی با سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس قدردانی کرد و گفت: امیدواریم این همراهی و همکاری بیش از پیش ادامه داشته باشد.

 

نظر شما